به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغ پور عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: متأسفانه امسال تاکنون بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۳۲ درصد کاهش داشته و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کسر بارش داشته‌ایم.

وی گفت: در شهر شهرکرد تاکنون ۱۱۷ میلی متر و در کوهرنگ ۵۸۰ میلیمتر بارش صورت گرفته که نشان است می‌دهد که میانگین کل استان حدود ۳۲ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش دارد.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان تاکنون از نظر بارش و کمبود بارش رتبه نخست کشور را دارد.

وی تصریح کرد: میزان بارش برف در ایستگاه کوهرنگ اکنون متأسفانه حدود ۵۰ سانتیمتر است که حدود ۶۰ سانتی متر کاهش ارتفاع برف را دارد که نسبت به سال گذشته حدود ۳۴ سانتی متر کاهش ارتفاع برف دارد.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی قوی به استان، اظهار کرد: از اواخر دوشنبه بارش‌ها در استان آغاز می‌شود و این سامانه بارشی روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در منطقه کوهرنگ ۱۵۵ میلی متر بارش پیش‌بینی می‌شود و مسئله مهم این است که به دلیل افزایش دما، ذوب یخ و برف‌ها را خواهیم داشت که مازاد بر بارش باران است و موجب می‌شود در منطقه در رودخانه‌های منتهی به کارون موجب شکل گیری روان آب زیادی و سیلاب بسیار شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه در گردنه چری بارش برف و حتی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بروجن و قسمت‌های شرقی استان بارش‌ها کمتر از ۵۰ میلیمتر خواهد بود و در شهرکرد نیز حدود ۵۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بارش‌ها در ایستگاه آورگان هم تا ۵۰ میلی متر خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.