به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله غریب روز دوشنبه از  ذخیره‌سازی مواد پروتئینی و نهاده‌های کشاورزی در این استان در بهترین حالت ممکن خبر داد و تصریح کرد: در صورت همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در اختیار گذاشتن انبارهای بلاءاستفاده خود به این سازمان متولی برای ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی تا بهار سال آینده، بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود فضای انبار برطرف خواهد شد.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری  قطب دامداری کشور است، نهاده‌های دامی به میزان کافی در این استان ذخیزه می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از ذخیره‌سازی بیش از ۱۲ هزار تن نهاده دامی در سطح استان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انبار استاندارد و مناسب دیگر نیز در استان با بخش خصوصی انعقاد قرار داد شده است. 

غریب،در ادامه بخش کشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد:تنوع فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزا در بخش‌های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش‌ها و نیز بالا بودن جمعیت بهره‌برداران و فعالان این بخش با جمعیت افزون بر ۶۶ هزار نفر بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است. 

وی، افزایش سطح زیر کشت محصول چغندر قند از یکهزار و ۱۰۰ هکتار به ۲هزار هکتار در سال زراعی‌جاری در استان را یادآور شد و افزود: با این میزان افزایش زیرکشت ،محصول شکر  مصرفی مورد نیاز در استان تولید خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ، دامی و شیلات به عنوان یکی از قطب کشاورزی کشور شناخته می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.