محمد حیدری روز دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان سامان افزود: با توجه به اینکه شهرستان سامان یکی از قطب‌های مهم گردشگری استان است و سالانه به ویژه در نیمه نخست سال میزبان حجم زیادی از گردشگران است، نیاز به توسعه خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی در این شهرستان محسوس است.

وی ادامه داد: یک پایگاه ثابت در منطقه گردشگری پل زمانخان شهرستان ایجاد شده که از ابتدای سال آینده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‎کند.

حیدری تصریح کرد: یک پایگاه نیز در روستای گرمدره از سوی خیران در حال احداث است که پس از تکمیل وارد مرحله خدمات‌رسانی به مردم این منطقه می‌شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک آمبولانس جدید و کمک‌دار نیز در اختیار پایگاه اورژانس هوره قرار داده شده است.

حیدری خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه دهیم.

به گفته وی، متوسط زمان حضور نیروهای اورژانس استان در صحنه حوادث شهری ۵ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۹ دقیقه است که این آمار نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد، چرا که آمارهای کشور برای حوادث درون شهری ۸ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۱۴ دقیقه است.

حیدری به فعالیت ۵۰ پایگاه اورژانس در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۱۷ پایگاه در شهرها و ۳۳ پایگاه در جاده‌های استان مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۳۰۰ نیرو با ۹۱ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک بیمارستان صحرایی به حادثه‌دیدگان در استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شماره ۳ رقمی ۱۱۵ شماره مرکز فوریتهای پزشکی است که هر شخص می‌تواند در صورت نیاز به کمک‌های امدادی با این شماره تماس بگیرد.

شهرستان سامان در ۲۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است و بخشی عمده‌ای از گردشگران استان در فصول مختلف به این شهرستان سفر می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.