به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: دهیاران متخلف به دلیل رهاسازی فاضلاب از طریق انباشت غیراصولی و غیربهداشتی پسماندهای روستا و تهدید علیه بهداشت عمومی و توجه نکردن به اخطارهای حفاظت محیط زیست مبنی بر رفع آلودگی ناشی از دفع نامناسب این پسماندها،هر کدام به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان، شیب زمین و آب‌های روان، دفن سنتی و مکان‌یابی دفن زباله یکی از معضلات زیست محیطی این استان به شمار می‌رود، که اگر به خوبی مدیریت نشود سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: از این رو توجه به بحث پسماند، مدیریت پسماند به عنوان یک اولویت در بحث سلامت استان مطرح است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در ماه جاری ۲ دهیار متخلف دیگر نیز در شهرستان اردل به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

احمدی افزود: پارسال یکهزار و ۴۲۱ پایش محل دفن پسماند در استان انجام شد که ۱۷۶ مورد اخطاریه برای شهرداری و دهیاری های متخلف در زمینه دفن غیر بهداشتی و نامناسب پسماند صادر شد.
به گفته وی، میزان تولید زباله روزانه در استان حدود ۷۰۰ تن و سرانه تولید زباله در استان به ازای هر نفر ۷۰۰ گرم است.

وی، در ادامه از شناسایی و دستگیری یک متخلف شکار غیرمجاز ۲ قطعه کبک و شروع توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: از این متخلف سودجو ۲ قطعه کبک، یک قبضه سلاح شکاری و ۳ عدد فشنگ کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
وی اظهارداشت: بر اساس قانون ضرر و زیان محیط زیست ۲ قطعه کبک مبلغ ۶ میلیون ریال است .
احمدی در پایان خاطر نشان کرد: شکار و صید حیات وحش، بدون داشتن مجوز از حفاظت محیط زیست غیرقانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و  ۵ منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵ هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴ هکتار دارد.
مدیریت ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.