الله‌کرم نصیری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه کارشناسی اشتغال این  استان، اظهار داشت: طرح مشاغل روستایی و عشایری از طرح‌های مهم دولت در مهار نرخ بیکاری است که در استان نتایج مطلوبی به همراه داشته و تداوم آن می‌تواند زمینه رونق تولید در روستاها و بخش های مختلف را فراهم کند.

وی ادامه داد: در قالب طرح مشاغل پایدار روستایی و عشایر ۴۳۱ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد که از این میزان بیش از ۳۵۱ میلیارد تومان در سیستم بانکی مصوب شده و در حال پرداخت به متقاضیان است.

نصیری با تاکید بر نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های روستایی خاطرنشان کرد: با بررسی‌ها انجام شده و نظارت گروه‌های کارشناسی  انحرافاتی در  این طرح در استان در بخش دام وجود دارد که مغایر با تعهدات متقاضیان بوده و با اعمال محدودیت قابل پیشگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حجم بالای تسهیلاتی که برای استان در نظر گرفته شده جذب به موقع این تسهیلات و عملکرد مطلوب استان می‌تواند تسهیلات بیشتری را به استان اختصاص دهد.
نصیری افزود: انتظار می‎رود تمام تسهیلات جذب شوند و برای تحقق برنامه اقداماتی نظیر افزایش سهم کشاورزی،  ایجاد ساز و کار برای رفع محدودیت‌ها در خصوص ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد و تلاش برای ثبت تقاضاها خارج از موعد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

چهارمحال و بختیاری طی سال‌های گذشته به سبب رنج بردن از یک محرومیت تاریخی، بالا بودن آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نبود زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید و اشتغال با نرخ بیکاری بالایی مواجه بوده است.

نرخ بیکاری این استان در پاییز امسال ۱۶.۱ درصد اعلام شده که پس از استان کرمانشاه پربیکارترین استان کشور شناخته می‌شود با این وجود این چالش تا حد زیادی با تدبیر دولت دوازدهم و تخصیص اعتبار قابل توجهی به حوزه اشتغال روستایی و عشایری مهار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.