رحمان توکلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: از سال ۱۳۹۴ با ابلاغ قانون کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح کشور و استان بیش از ۵۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان معادل ۳۶.۹ درصد در قالب نقشه‌های منابع طبیعی در سامانه  اداره ثبت اسناد و املاک تثبیت شده است.

به گفته وی، از این میزان ۳۳۱ هزار و ۴۲۳ هکتار معادل ۲۴.۴ درصد منجر به صدور سند تک برگ به نام دولت شده است.

وی، با اشاره به برنامه ششم توسعه، حدنگاری و صدور سند تک برگی برای اراضی ملی استان از برنامه‌های در دست اقدام است که در صورت تامین اعتبار لازم این امر محقق خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: با اجرای طرح صدور سند تک برگی و حدنگاری داده‌های دقیق فنی و حقوقی و نقشه‌ها با دقت بالا در راستای اجرای طرح‌های مطالعاتی و زیربنایی این حوزه از جمله آمایش سرزمین اجرا می‌شود که این امر در پروژه حدنگاری اراضی ملی محقق می‌شود.

وی گفت: در این طرح تهیه و بازنگری نقشه‌های سنواتی، جدیدترین و دقیق‌ترین فناوری‌های موجود حوزه نقشه برداری، فهرست کاملی از داده‌های مکانی نیز در پایگاه‌ها و بسترهای نرم‌افزاری موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور بارگذاری می‌شود.

به گفته وی، طرح کاداستر (حدنگاری نقشه ها آنالوگ و قدیمی ) در راستای رفع تداخلات ملی و مستثنیات و تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی، حفظ حقوق دولت در انواع اراضی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و بهره‌برداران انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.