جعفر مردانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد انتخابات این استان افزود: تاثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و به ویژه عرصه انتخابات این روزها به موضوعی انکارناپذیر تبدیل شده است که به نظر می‌رسد در کنار کارکردهای مثبتی که دارد، می‎تواند آسیب‌هایی را متوجه این حوزه کند.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن ملاحظاتی می‌توان از ظرفیت‌های فضای مجازی در پرشور کردن فضای انتخابات بهره گرفت اما رصد دقیق و به موقع و کنترل این فضا از سوی متولیان امر و به ویژه فرمانداران و بخشداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مردانی همچنین بر رصد فضای شهرستان‌ها و مستندسازی تخلفات احتمالی تاکید کرد و گفت: می‌طلبد تا فرمانداران و بخشداران موضوعاتی که بستر ناامنی را فراهم می‌کند شناسایی و از سوی دیگر چنانچه تخلفی را مشاهده کردند آن را به صورت مستند و دقیق به ستاد انتخابات گزارش دهند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، رعایت اصل بی‎طرفی، قانونمداری و ایجاد فضای رقابتی سالم را از مهمترین وظایف عوامل اجرایی انتخابات برشمرد و افزود: بی‎شک رعایت این موارد در جامعه اعتمادآفرینی می‌کند و زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری می‎شود.

مردانی همچنین تعامل و همدلی بین عوامل اجرایی، نیروهای بازرسی و نظارتی را از دیگر الزامات برگزاری انتخابات سالم و حداکثری دانست و خاطرنشان کرد: تمامی عوامل برگزاری انتخابات تلاش خود را به کار گرفته تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی متعهد، کارآمد و بی‌طرف از شکل‌گیری هرگونه تخلف و یا جانبداری له یا علیه کاندیدایی جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این استان ۴ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.