غفور قاسمپور پیش از ظهر دوشنبه در یک گفتگوی زنده رادیویی در خصوص آخرین اخبار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با همت و تلاش همکاران ما در ستاد انتخابات شهرستان کرج، استان البرز و وزارت کشور و در کنار آن تعامل و همکاری خوبی که با هیئت نظارت بر انتخابات ایجاد شده است، اقدامات مربوط به انتخابات در یک فضای همدلی و وفاق و بر اساس یک جدول زمان بندی در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرآیند ثبت نام از داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از تاریخ دهم تا شانزدهم آذرماه در محل سایت فرمانداری کرج طبق برنامه ریزی قبلی انجام شد، گفت: بلافاصله همزمان با ثبت نام از کاندیداها ترکیب هیئت‌های اجرایی اصلی و فرعی نیز طبق قانون مشخص شد.

فرمانده کرج توضیح داد: بررسی صلاحیت داوطلبان از روز هفدهم آذرماه در هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه و شهرستان کرج آغاز شد.

قاسمپور با اشاره به اینکه تعداد ۳۲۶ داوطلب ثبت نامی برای حوزه انتخابیه فردیس، کرج و اشتهارد ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۳ نفر در هیئت‌های اجرایی تأیید شده اند، عنوان کرد: در این میان صلاحیت ۸ نفر نیز توسط هیئت‌های اجرایی تأیید نشد و ۵ نفر نیز انصراف دادند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون لیست تمامی داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی بیست و ششم آذرماه به هیئت نظارت استان البرز ارسال شده است.

فرماندار کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی صلاحیت تمامی داوطلبان و رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان در حال بررسی و رسیدگی است، گفت: به استناد قانون نتایج این بررسی‌ها بیست و یکم دیماه به صورت مکتوب توسط فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان البرز اعلام می‌شود.

قاسمپور با تاکید بر اینکه فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه نیز از تاریخ بیست و دوم دیماه امسال تا یازدهم بهمن ماه مراتب تأیید یا رد صلاحیت را به داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام خواهند کرد.

وی توضیح داد: برخی از داوطلبانی که در بررسی هیئت اجرایی صلاحیت آنها تأیید شده بودند ممکن است که در بررسی هیئت نظارت استان رد صلاحیت شوند.

فرماندار کرج افزود: پس از این مرحله و ابلاغ آن به فرمانداری‌ها و در ادامه اعلام آن توسط فرمانداری‌های حوزه انتخابیه به داوطلبان، دریافت شکایات از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمامی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور در مدت بیست روز انجام می‌شود.

قاسمپور گفت: از تاریخ دوازدهم تا چهاردهم بهمن ماه مهلت دریافت شکایات داوطلبانی است که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مدت زمان هفت روزه رسیدگی به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده را انجام می‌دهد و نتایج این بررسی‌ها به وزارت کشور اعلام می‌شود، گفت: اسامی قطعی نامزدهای انتخابات بیست و دوم بهمن ماه از سوی وزارت کشور به مراکز حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود.

به گفته فرماندار کرج بیست و سوم بهمن ماه اسامی نامزدهای نهایی تأیید شده اعلام می‌شود.

قاسمپور به زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: آنها از بیست و چهارم بهمن ماه به مدت یک هفته می‌توانند تبلیغات کنند و یکم اسفندماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع می‌شود.

وی اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی در حال بررسی محل استقرار شعب رأی در حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس و اشتهارد هستند و احتمال افزایش ۶ درصدی صندوق‌های اخذ رأی در این حوزه انتخابیه وجود دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1319808
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.