حمید شکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: داوطلبان میتوانند با حضور در فرمانداری مراغه و از طریق ۶ سامانه ثبت نامی که در این فرمانداری مستقر شده نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام داوطلبان از امروز دهم آذرماه آغاز و تا ۱۶ همین ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ثبت نام از داوطلبان حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر تنها در فرمانداری مراغه و وزارت کشور امکان پذیر است.
شکری افزود: بعد از اتمام ثبت نام داوطلبان، از تاریخ ۱۷ تا ۲۶ آذرماه به مدت ۱۰ روز استعلام صلاحیت شرکت در انتخابات از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی توسط هیات های اجرایی شهرستان و سپس استان شروع می شود.
فرماندار مراغه ادامه داد: در مراحل بعدی هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت و شورای نگهبان به روند تایید صلاحیت ها نظارت دارند و نامزدهای رد صلاحیت شده بعد از اعلام اسامی می توانند اعتراض کنند.
شکری اضافه کرد: نتیجه نهایی اسامی تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان ۲۲ بهمن به وزارت کشور اعلام می شود و طبق مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به صلاحیت اعضای هیات های اجرایی و نظارت و اطمینان از عملکرد بی طرفانه، تلاش می شود هیچ حقی از داوطلبان ضایع نشود.
وی افزود: تبلیغات داوطلبان از ۲۴ بهمن به مدت یک هفته شروع و جمعه دوم اسفندماه سال جاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
شهرستان های مراغه و عجب شیر با حدود ۳۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع و به عنوان یک حوزه انتخابی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.