به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محمد کاظم منزوی، از تولید بیش از ۸۰ هزار تن محصول خوراک آبزیان گرمابی و سردابی در یکی از واحدهای تولیدی در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال تولید محصول خوراک آبزیان در بزرگترین کارخانه خوراک آبزیان خاورمیانه  ۲۴ درصد افزایش یافت.

به گفته وی، از مجموع محصولات تولید شده ۲ هزار ۶۶۰ تن انواع خوراک آبزیان به خارج از کشور از جمله کشورهای عراق، ارمنستان، تاجکستان و منطقه نخجوان صادر شد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع خوراک آبزیان، هم‌اکنون به صورت روزانه ۳۰۰ تن محصول تولید می‌کند.

منزوی تاکید کرد:  این واحد تولیدی، علاوه بر پوشش بازارهای خارجی، توان تامین ۵۵ درصد نیاز کشور را دارد که اکنون خوراک ماهی قزل‌آلا، کپور، میگو، ماهیان خاویاری، خوراک ، دریایی و ماهی آمور را تولید می‌کند.

وی، رونق صدور مواد غذایی سالم و مشتری پسند استان به خارج از کشور را دستاورد مهم دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و اشتغالزایی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست پرورش ماهی قزل‌آلای کشور را دارد.
بزرگ‌ترین شرکت تولید خوراک ماهی کشور با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در سال ۱۳۹۰ در شهرک صنعتی شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.