به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری "سید فیروز عسگری" از برگزاری همایشی یک روزه با محوریت کارگاه ایده شو، تجلیل از ایده های برتر، بازدید از مراکز صنعتی و برگزاری کارگاه های تخصصی خبر داد.

سید فیروز عسگری افزود : امسال  132 دانش آموز نخبه و برگزیده المپیادی از مدارس فنی و حرفه ای و کارودانش پسرانه در این همایش شرکت کردند که نسبت به سال گذشته 40 درصد بیشتر است.

عسگری نقش هنرستان ها در گسترش فضای کسب و کار و اشتغال زایی را حائز اهمیت خواند وگفت: در پایان برنامه توسعه باید 50 درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی مشغول شوند که وظیفه آموزش وپرورش را توسعه ی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش دانست و بر این مهم تاکید نمود.

وی گفت: اگر در یک خانواده ، مدرسه و یا روستا یک دانش آموز پیدا شود که مشکل اشتغال نداشته باشد و کار آفرین باشد و یاد بگیرد که از شرکت های تعاونی استفاده نماید حتما الگو خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش این است که هنر جویان خود را بیابند و بتوانند ایده های خود را به طرح تبدیل کنند و این طرح را به مرحله اجرا در بیاورند و کار آفرین گردند.

سید فیروز عسگری گفت: چه بسیار بودند کسانی که در مسیر کار آفرینی دچار شکست شدند و ناامید نشدند و توانستند به ایده ها و رویا های خود دست پیدا کنند. امیدواری را شرط مهم در ورود به بازار کار و اشتغال زایی دانست و از دانش اموزان خواست با خود باوری در تحقق خواسته ها و ایده های خود گام بردارند.

عسگری در پایان خاطر نشان کرد: همایش مدرسه، دانشگاه و تعاون با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش ، اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، بانک توسعه تعاون و مرکز علمی کاربردی استان برگزار شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1313767
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.