فرجام سمیعی روز چهارشنبه در نشست ساماندهی تورهای گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به منظور توسعه همکاری‌های مشترک بین ورزش و جوانان استان در دو حوزه گردشگری ورزشی و ماجراجویانه مقرر شد زمینه انعقاد تفاهمنامه مشترک بین وزارتخانه‌های متبوع فراهم شود.
وی افزود: با توجه به مشکلات پیش‌آمده و ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری به موضوع برگزاری تورهای ورزشی غیرمجاز قرار شد هیات‌های ورزشی از برگزاری تورهای ورزشی خودداری کنند.
سمیعی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری باید فهرست دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری مجاز به برگزاری تورهای ورزشی را در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان و حمل و نقل و پایانه‌های استان قرار دهد.
وی یادآور شد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری چهارمحال و بختیاری موظفند تورهای گردشگری، طبیعت‌گردی و ورزشی را قبل از حرکت به پایانه‌های مسافربری استان اعلام تا اداره کل مزبور نسبت به ارائه صورت‌حساب اقدام کند.
سرپرست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهارد اشت: این موارد باید در هماهنگی با وزارتخانه متبوع، زمینه و نحوه صدور و تمدید پروانه باشگاه‌های ورزشی مرتبط با فعالیت‌های گردشگری را استعلام کند.
وی گفت: در همین راستا مقرر شد محدوده جغرافیایی دقیق فعالیت باشگاه‌های ورزشی در پروانه بهره‌برداری باشگاه‌داران لحاظ شود.
سمیعی تاکید کرد: همچنین به منظور توسعه گردشگری ورزشی در چهارمحال و بختیاری قرار شد اداره کل ورزش و جوانان استان، آمار مربوط به مسابقات ورزشی ملی به میزبانی این استان را در اطلاعیه‌های رسمی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کند.
وی افزود:در همین راستا مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توزیع اقلام تبلیغاتی و برگزاری نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در مکان‌های ورزشی را انجام دهد.
سرپرست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به همین منظور مقرر شد تورهای گردشگری به صورت مستمر به اداره نظارت بر اماکن عمومی اطلاع داده شود.
وی یادآور شد: در صورت تخلف احتمالی، راننده متخلف از طریق اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری به اداره نظارت بر اماکن عمومی استان معرفی شود.
 به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از منابع خدادادی بسیار زیاد بخش‌های مختلف در طول سال یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.