مدیرکل آمورزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در نظام تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین گفت: تغییر نگرش نسبت به پژوهش در این نظام دارای اهمیت است.

فرحناز قائدامینی در آیین هفته پژوهش در مدرسه سپیده شهرکرد افزود: در نظام آموزش و پرورش  و تعلیم و تربیت حافظه‌مداری به پژوهش‌مداری تغییر پیدا کرده است و در راستای سند تحول بنیادین مدارس براساس پژوهش‌محوری مدیریت می‌شوند.

وی اظهارداشت: با ایجاد انگیزه برای پژوهش و تحقیق در بین دانش‌آموزان می‌توان، خلاقیت، ابتکار و همکاری را در بین این قشر نهاینه کرد.

قائدامینی بر اجرای برنامه‌های مختلف از جمله جشنواره جابربن‌حیان در مدارس ابتدایی و نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه اول در راستای اجرا و گسترش بحث پژوهش اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان با شرکت در این برنامه‌ها دانش محوری و پژوهش را تمرین می‌کنند.

وی اظهارداشت: هفته پژوهش یک فرصت است تا پژوهش در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان نهادینه شود و در مدارس دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده داشته باشیم.

قائدامینی، با اشاره به اینکه معلمان استان حوزه پژوهش موفقیت‌های خوبی کسب کردند، افزود: باید پژوهش معلمان به سمتی برود که چگونه مجموعه تحت تعلیم و تربیت و آینده‌سازان ما که منابع و مخازن اصلی توسعه کشور هستند، را تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال در حوزه پژوهش ۳۷ معلم پژوهنده و ۲۶ دانش‌آموز پژوهنده از مناطق ۱۷ گانه آموزشی موفق به کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور شدند.

در سال تحصیلی جاری ۲۰۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

۲۵ آذرماه درتقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

در حاشیه برگزاری این آیین نمایشگاه توانمندی‌های حوزه پژوهش و همچنین موفقیت‌های دانش‌آموزان در جشنواره‌های جابربن‌حیان و جشنواره نوجوان خوارزمی به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.