محمدفرید لطیفی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این مبلغ برای اطفای حریق هوایی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفت.
وی افزود: به همین منظور دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت نیاز به اطفای حریق می‌توانند درخواست خود را برای اعزام بالگرد اعلام کنند.
لطیفی تصریح کرد: برای مقابله با پدیده خشکیدگی بلوط در استان‌های زاگرس‌نشین ۲۰۰ میلیارد ریال در سال‌های گذشته اختصاص یافت و هزینه شد.
وی یادآور شد: مدیریت جنگل به معنای واقعی، جلوگیری از تعرض به جنگل‌ها و سایر روش‌های حفاظتی از جنگل‌ها برای مقابله با انواع بیماری‌های درختان و جنگل ضرورت دارد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: هنگام بروز حوادث در صورت برنامه‌ریزی و اقدام به موقع دغدغه‌ای در خدمات‌رسانی وجود ندارد.
وی گفت: برنامه‌های عملیات اضطراری اکنون تعیین تکلیف شده و براساس قانون تمامی دستگاه های اجرایی در برابر آن مسئولیت دارند.
لطیفی تاکید کرد: مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور باعث کاهش مشکلات خشکسالی، مهار سیلابها، کنترل فرسایش، کم‌شدن میزان خسارت و بهبود وضعیت معیشت می شود.
وی افزود: پیاده‌سازی قانون مدیریت بحران کشور مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در سیل بهار امسال بدون هیچگونه تلفات جانی عملکرد موفقی داشت.
لطیفی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری برای مقابله با حوادث و بحران های احتمالی آمادگی لازم را دارد و سازمان مدیریت بحران کشور در استان هیچگونه نگرانی ای ندارد.
گفتنی است،   بهار امسال بدنبال بارش ۳ موج بارندگی سیل آسا در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف استان وارد شد.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1302750
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.