به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا ، از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، ذبیح الله غریب اظهار داشت: از این پس عرضه و فروش نهاده‌ها در سطح استان تنها از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی انجام خواهد شد.

وی افزود: با راه‌اندازی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی ضروری است مصرف‌کنندگان نهاده‌ها در خصوص ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی خود که شامل واحدهای پرورش طیور، دامداری‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان است، اقدام کنند و خریدهای خود را از طریق سامانه بازارگاه انجام دهند.

غریب تصریح کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه بازارگاه (sps.bki.ir) رابطین شهرستانی نیز به مدیریت‌های مربوطه سازمان به منظور هماهنگی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی ثبت‌نام تمام خریداران از طریق سامانه مذکور و بانک کشاورزی  معرفی می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت :عملیات اجرایی سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی با هدف تسریع در خرید و فروش نهاده‌ای دامی راه‌اندازی شده است.
به گفته وی، از این پس عرصه و فروش نهاده‌ها فقط از طریق سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی انجام خواهد شد
غریب افزود: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی به منظور مبادله نهاده‌های کشاورزی ذرت، جو، سویا بین واردکنندگان با خریداران، سامانه بازارگاه محصولات و نهاده‌های کشاورزی را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود ۶۶ هزار نفر بهره‌بردار در بخش کشاورزی دارد.

ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.