شهرام فرجی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح‌ها پس از تهیه و تدوین در استان، برای تصویب نهایی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.

به گفته وی، طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» از سوی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود و شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بیشترین ظرفیت‌های آمایشی هنر را فعال می‌کند.

به گفته وی، در زمینه نیروی انسانی هنر رشد چشمگیری در این سال‌ها اتفاق افتاده است و دانشگاهها، مراکز آموزشی و آموزشگاهها به آموزش هنر پرداخته‌اند، از این رو تدوین شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر بیش از گذشته ضرورت داشت.

فرجی افزود: طرح شهر خلاق از لحاظ اهمیت نگاه آینده‌محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر محلی و بومی اجرا می‌شود. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: گام نخست این مسیر، شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است و هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید.

به گفته وی، اعضای شبکه شهرهای خلاق، در اولویت دریافت مجموعه‌ای از خدمات، تسهیلات و اعتبارات و منابع قرار می گیرند تا زیرساخت های لازم را توسعه داده و برنامه های معرفی شده را اجرا کنند.

فرجی یادآور شد: هدف از تشکیل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت‌های نهفته در شهرها و مناطق مختلف کشور است که باید این خلاقیت‌ها پویا شوند و در قالب این برنامه، هنرها و ظرفیت‌های هنری برای رونق کسب و کار فراهم شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۶۰هزار نفر است که برخی از شهرهای این استان هنرمندان در هنرهای مختلف صاحب عنوان ملی و بین‌المللی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.