درقانونی که چندی پیش ابلاغ شده بود صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ملزم به ثبت نام در نظام سامانه فروش و نصب و استفاده از پایانه فروش نموده است 

 طبق منبع ایرنا تاکنون 63 درصد پزشکان دربرابر اجرای قانون مقاومت نموده اند وکارتخوان های خود به سامانه  سازمان امور مالیاتی متصل نمی کنند .

در طول این مدت تنها 37 درصد پزشکان کل  کشور به قانون تمکین کرده اند  وهنوز این قانون که کامل اجرا نشده است  سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم گرفته است که تعداد بیشتری از مشاغل موظف به داشتن سامانه فروش نماید

درخبری که  چندی پیش منتشر گردیداز اغاز سال 1399 صاحبان مشاغل وحرف زیر مشول نصب سامانه فروش می  باشند:

1- وکلا ;
2- مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده ;
3- دفاتر اسناد رسمی ;
4- مشاورین املاک ;
5- تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی ها ، فست فودی ها، سفره خانه های سنتی و کافی شاپ ها، کترینگ ها و تهیه غذاها، قهوه خانه ها، سالن های غذاخوری و باغ تالارها، باغ سراها، طباخی ‎ ها، آش و حلیم پزی ها، جگرکی ها، کته کبابی ها، بریانی فروشی ها و مشاغل مشابه ;
6- مراکز اقامتی از قبیل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مهمان خانه ها، مسافرخانه ها، باغ ویلاها، اقامتگاههای بین راهی و متل ها ;
7- نمایشگاه ها و فروشگاه های وسایط نقلیه موتوری( به استثنای ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و کشاورزی );
8- آرایشگاه ‎ های مردانه و زنانه ;
9- آجیل و خشکبار فروشی ‎ ها(به استثنای مشمولین ماده (81) قانون مالیات های مستقیم و واردکنندگان );
10- قنادی‌ ‎ ها و شیرینی فروشی ‎ ها، آب میوه فروشی ها، بستنی و فالوده فروشی ها ;
11- میوه و تره بار فروش ‎ ‌ های مستقر در میادین میوه و تره بار، بار فروشی های میوه و تره بار، میوه فروشی ‎ ها ;
12- مجموعه های فرهنگی و ورزشی ;
13- لوازم تحریر و نوشت افزار فروشی‌ها( به استثنای تولید کنندگان و وارد کنندگان );
14- بازی ‎ های رایانه ای(گیم نت ها) و کافی ‎ نت ها ;

این مشاغل از ابتدای سال 1399 ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) و صدور صورتحساب فروش(فاکتور) مطابق مقررات می باشند .

 دراستان چهارمحال وبختیاری طبق اعلام مدیر کل امور مالیاتی استان ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بدهی معوق مالیاتی دارد این میزان بدهی مربوط به اصل و جریمه مالیات و عوارض شرکت‌های صوری، توقف عملیات اجرایی و ورشکستگی مؤدیان مالیاتی است که هنوز پرداخت نشده است وامیدواریم با  قانون جدید هم بدهی های قبلی مالیاتی وصول گردد وهم شفافیت مالی صاحبان مشاغل بوجود اید  .

طبق مطلبی که چند وقت پیش تجارت نیوز منتشر شده بود شادترین مردم جهان در کشورهای توسعه یافته کشورهایی هستند که بیشترین  نرخ مالیات بر درامد  را دارنددوشادی نتیجه ایجاد پایه های اجتماعی قدرتمند درجوامع  است وسایر کشورها با اولویت قراردادن اعتماد اجتماعی وزندگی سالم می توانند رضایت شهروندان خود را جلب نمایند و آنچه این کشورها در ازای مالیات دریافت می کنند، نیز قابل توجه است . عمدتا سطح اعتماد وصداقت دولت های این کشورهابسیار بالاست . تحصیلات رایگان ،مراقبت های بهداشتی رایگان ورفاه اجتماعی بالا از مزایایی است که شهروندان ازآن  بهره مند می شود.

 درکشور مامردم تاثیر پرداخت مالیات را درزندگی خود نمی بیینند . مسئولین  نیز کمتر به مردم گزارش می دهند که این مالیات ها صرف چه اموری درکشور شده است .

 امیدواریم همانطور که این قوانین موجب شفافیت مالی بنگاههای اقتصادی می شود سازمان مالیاتی نیز بصورت شفاف به مردم توضیح دهند که درآمدهای مالیاتی صرف چه اموری در کشور می شود.

به امید آن روز

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1288241
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.