مسعود مشایخی روز پنجشنبه در سفر به شهرکرد در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار داشت: دغدغه دولت این است که هیچ کسی بدون بیمه درمانی در کشور نباشد و مردم با هزینه کمتر به نیازهای درمانی خود پاسخ دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا از آنجا که داوطلبانه بودن پوشش بیمه در سالهای گذشته سبب شد تا برخی از مردم اقدام به بیمه کردن خود نکنند، در قانون جدید این اجباری شده است و این افراد از ۱۳ آبان به مدت ۶ ماه فرصت دارند که اقدام به دریافت دفترچه بیمه کنند.

مشایخی با اشاره به نقش طرح تحول نظام سلامت در بهره‌مندی بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور از بیمه سلامت، گفت: اگر این طرح اجرا نمی‌شد اکنون نیمی از جمعیت بیمه‌شدگان سلامت فاقد پوشش بیمه‌ای بودند.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت بیشترین جمعیت بیمه شده سلامت را قشر روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار جمعیت عنوان کرد و گفت: هم اینک حدود ۲۲ میلیون نفر از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

مشایخی خاطرنشان کرد: همچنین در صندوق بیمه همگانی ۱۰ میلیون نفر، کارمندان دولت ۶ میلیون نفر و سایر اقشار حدود ۲ میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی ۹۰ درصد تامین مالی بیمه سلامت را از محل منابع دولت اعلام کرد و گفت: تنها ۱۰ درصد منابع بیمه سلامت از بیمه شدگان دریافت می‌شود.

مشایخی، الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: این طرح هم اینک در بسیاری از شهرهای کشور اجرا نشده اما نمی‌توان گفت این طرح تا چه زمان به طور کامل روند اجرایی به خود می‌گیرد.

وی، کاهش خطاهای پزشکی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حفظ محیط زیست و ایجاد شبکه اطلاعاتی کامل از بیماران را از مزایای اجرای نسخه‌نویسی و نظام ارجاع الکترونیک برشمرد.

سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت این استان فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، گفت: امید است با اجرای طرح اجباری شدن بیمه، این افراد نیز زیر چتر بیمه سلامت قرار گیرند.

قیصر حافظی، ضریب نفوذ بیمه سلامت در استان را ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان بیمه شده سلامت هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان، تصریح کرد: این برنامه تاکنون در شهرستان‌های بروجن، فارسان و کیار اجرایی شده و در سایر شهرستان‌ها نیز به ترتیب اجرایی می‌شود.
سرپرست بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد این نهاد به روز است، افزود: مطالبات بخش دولتی تا پایان مرداد تسویه شده و موسسات خصوصی و داروخانه‌ها نیز تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ‌ترین طرح‌های اجتماعی دولت یازدهم و دوازدهم است که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.
اجرای این طرح باعث شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده‌ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.

۳ تا ۹ آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با بیش از 947 هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.