به گزارش خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در جریان تخلفی که در منطقه حفاظت شده سبزکوه صورت گرفته بود، ۳ نفر متخلف دستگیر و پس از طی مراحل رسیدگی قضایی درنهایت هر سه متهم را از بابت جرم ضرب و جرح عمدی ماموران حفاظت محیط زیست با سلاح شکاری، به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم شدند.
 شهرام احمدی در رابطه با محکومیت حبس این متخلفان، عنوان کرد: از بابت جنبه‌ی عمومی جرم هر یک از متخلفان به تحمل یک سال حبس تعزیری، از بابت تمرد نسبت به مأموران یگان حفاظت به ۳ سال حبس تعزیری، از بابت جرم شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و سلاح و مهمات مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد. وی تصریح کرد درمجموع بیش از ۸ سال حبس و پرداخت ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال دیه شامل این متخلفان شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: حکم صادر شده پس از فرجام خواهی متخلفان در شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور، این رأی تأیید و قطعی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تیراندازی متخلفان در این درگیری ها منجر به اصابت گلوله ساچمه و مصدوم شدن دو تن محیط بان از ناحیه پا شد.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۵۴۲۰۰ هکتار وسعت بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های کیار، بروجن و لردگان با فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1278088
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.