به گزارش روز سه‌شنبه  ایرنا، سردار نصراله فتحیان در نخستین یادواره شهدای بهداری رزمی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: عزت، استقلال پیشرفت‌های علمی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مدیون و مرهون شهدای دفاع مقدس است و اگر امروز نیز دشمن از نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی واهمه دارد به دلیل شکست سخت دشمنان در دوران دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: اگر امروز پهباد مدرن متجاوز امریکایی در حریم هوای جمهوری اسلامی توسط جوانان ایرانی ساقط می‌شود و کشتی انگلیسی که به آبهای سرزمینی ایران بدون اجازه ورودا پیدا کرد ، توسط مرزبان دریایی ایران متوقف میشود، به دلیل آن است که جمهوری اسلامی ایران از مرزهای خود همواره محکم و با اقتدار دفاع کرده است.

فتحیان، مشکلات اقتصادی دوران دفاع مقدس را به مراتب سخت‌تر از مشکلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: در دهه نخست انقلاب که جنگ بر کشور تحمیل شد ،نظامیان توان ساخت گلوله خمپاره  را نیز نداشتند.

مسئول موسس بهداری رزمی دفاع مقدس افزود: در زمان دفاع مقدس بیشتر پزشکان در حال طبابت در مناطق شهری و روستایی ایران از اتباع پاکستان و هندی بودند، که برای تامین تیم پزشکی در جبهه‌ها ایران با کمبود جدی نیرو و تجهیزات مواجه بود ، اما با تلاش جوانان انقلابی اکنون ایران در رشته پزشکی در جهان سرآمد شده است.

به گزارش ایرنا ، در نخستن یادواره ۵۳  شهدا بهداری رزمی سپاه قمربنی هاشم (ع) از تعدادی از خانواده شهدای  بهداری رزمی استان و خانواده مدافعان حرم تجلیل و تمبر یادبود نخستین یادواره بهداری زمی استان  نیز رونمایی شد.

چهارمحال و بختیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس بیش از دو هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷      

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.