حسین همراهی روز یکشنبه در کمیته مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی استان افزود: تصویب قانون در کشور و مجلس به خوبی انجام می‌شود، اما پس از تصویب، برخی دست اندازی‌ها و کم‌کاری در اجرای برخی قوانین از سوی مجریان و یا سازمان های اجرایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه احترام به قوانین تصویب شده در کشور ضعیف است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در خصوص اجرای قوانین مصوب یک اولویت و ضرورت در کشور است، که مغفول مانده است.

همراهی، با تاکید بر اهمیت مبحث مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و وضعیت اقتصادی کشور ، توجه به امر مناسب‌سازی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر یکی از زیرساخت‌های توسعه کشور و بهره‌مندی قشر زیادی از جامعه از ظرفیت‌هاست تا همه اقشار از امکانات یکسان بهره مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: هم‌اکنون ۲۵ درصد معابر شهری استان چهارمحال وبختیاری مناسبسازی و اصلاح شده است.

مجید نظری افزود: یکی از مهمترین مشکلات در اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر طرحهای ساختمان‌های قدیمی است و اجرای این طرح در ساختمان‌های جدید احداث شده مورد توجه شهرداری، نظام مهندسی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و سازمان نظام مهندسی به ساخت و سازهای که قانون مناسب‌سازی را رعایت نکرده باشند پایان کار داده نمی شود، افزود: اجرای کامل این قانون نیازمند همراهی و همکاری سازمان ها و مجریان در امرساخت و ساز و شهری دارد.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه قانون مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی بر اساس ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و آیین نامه اجرایی در سطح استان و کشور اجرا می‌شود، گفت: استان چهارمحال وبختیاری جز استانهای برتر در حوزه مناسب‌سازی اماکن عمومی و برگزاری جلسات کمیته مناسب‌سازی و پیشگیری مصوبات این کمیته است.

معصومه محمدی افزود: بحث مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی یک بحث جدید در کشور است که باید از سوی همه متولیان مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مناسب سازی اماکن عمومی خاص قشر معلول و جامعه هدف خاص نیست و در هر برهه زمانی افراد مختلف نیازمند استفاده از این مناسب سازی ها هستند.

به گزارش ایرنا،مشاور وزیر کشور در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری در نشست‌های تخصصی بررسی مشکلات جامعه ایثارگران و مناسب‌سازی معابر شهری شرکت کرد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.