رضا اردکانیان روز سه شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان استان چهارمحال و بختیاری افزود: در سایر شاخص‌ها نیز در دولت تدبیر و امید پیشرفت های خوبی حاصل شده و امید است تا پایان دولت بتوان در تکمیل و بهره برداری طرح‌های در حال اجرا اقدام کرد.

وی تصریح کرد: اکنون در کشور ظرف هر ۴۰ روز یک تصفیه خانه فاضلاب را در کشور بهره برداری می‌شود و تصفیه‌خانه فارسان به عنوان ۲۲۶ طرح تصفیه خانه فاضلاب در کشور وارد مدار بهره‌برداری شد.

اردکانیان، اجرای طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب را از شاخص های توسعه یافتگی در جهان دانست و گفت: این موضوع با جدیت در کشور پیگیری می‌شود و بازچرخانی آب با استفاده از فناوری های نوین در دستورکار قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه کنترل کیفی آب شرب جزو خط قرمزهای وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: حفاظت از مخازن و شبکه های انتقال آب در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد.

اردکانیان، استفاده از ظرفیت های گردشگری سایت‌ها و مخازن سدها را از دیگر برنامه های مهم این وازرتخانه برشمرد و گفت: این برنامه با دستور رئیس جمهوری و با همکاری سازمان میراث فرهنگی در راستای توسعه گردشگری در حال پیگیری است.

وزیر نیرو، اجرای طرح های این نهاد را در راستای توسعه اشتغالزایی دانست و اظهار داشت: ایمن سازی، مهندسی ساختمان و حفاظت و ایمنی مخازن و کانال ها از دیگر اولویت های این وزارتخانه است.

اردکانیان، جلب رضایت مردم را مهمترین هدف از اجرای طرح های این وزارتخانه دانست و گفت: با وجود شتاب و سرعت در اجرای طرح ها اما باید برای جلب رضایت مردم تلاش بیشتری شود و این موضوع نیازمند بازنگری در برخی از روش‌ها است.

عضو کابینه دولت دوازدهم، با اشاره به اجرای ۲۵۹ طرح وزارت نیرو در استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این طرح ها با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست که در مجموع به صورت میانگین از پیشرفت ۵۳ درصدی برخوردار شده است.

وزیر نیرو با اشاره به شاخص بهره‌مندی شهرهای چهارمحال و بختیاری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب، خاطر نشان کرد: این شاخص در استان ۶۲ درصد است در حالی که در کشور ۵۱ درصد است.

رضا اردکانیان در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری طرح‌های پست ۶۳ کیلووات سفیددشت و مجتمع آبرسانی سیبک را بهره برداری می‌کند. 

همچنین با حضور وزیر نیرو  ۷۷ طرح برق چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۷۲ طرح برق‌رسانی استان آغاز می‌شود و طرح انتقال آب بن به بروجن در طول مسیر نیز مورد بررسی رضا اردکانیان قرار می‌گیرد.

آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ طرح آبرسانی به ۱۲ روستای منطقه خانمیرزا و دیدار از سدباباحیدر در استان از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به چهارمحال و بختیاری است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.