فرهاد رئیسی دهکردی شامگاه یکشنبه در یکصد و نود و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد و رئیس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این طرح از سوی این کمیسیون، اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد عملیاتی می‌شود.

وی افزود: برگزاری انواع جشنواره‌ها، مسابقه‌ها و همایش‌های مرتبط با ارتقای ورزش شهروندی در طرح "توسعه ورزش محلات" مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی دهکردی تصریح کرد: برای اجرای این طرح برگزاری ۴۰ مسابقه، ۱۲ همایش و ۸ جشنواره با برآورد مالی ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: حوزه ورزش از فعالیت‌های سیاسی دوری و برنامه‌های خود را عملی کند.

حیدر علیپور دهکردی تاکید کرد: در روزگاری نه چندان دور ، شهرکرد جزو ۵ شهر برتر ایران در رشته‌های مختلف ورزشی مانند والیبال، هندبال، بسکتبال، فوتبال و فوتسال بود در حالی که شهرکرد هم‌اینک در بسیاری شاخص‌های ورزشی نسبت به سایر شهرهای ایران فاصله گرفته است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری ، شناسایی مکان‌های ورزشی و سپردن آن به ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی را با هدف ارتقای شاهص‌های ورزش شهرکرد را در دستور کار خود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد یادآور شد: بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد برای ارتقای شاخص‌های ورزشی و سلامت شهروندان ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: محکوم کردن شهرداری شهرکرد در برخی محافل نسبت به کم‌کاری در حوزه ورزش بی‌انصافی در حق مدیریت شهری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرکرد نیز گفت: طرح "توسعه ورزش محلات" به منظور حرکت در مسیر ارتقای سلامت شهروندان این شهرستان تهیه شد.

اردشیر جان‌نثار تاکید کرد: توسعه و ترویج همگانی ورزش، هویت‌بخشی به محلات شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه، توسعه ورزش به منظور حفظ سلامتی افراد جامعه و پیشگیری از بیماری‌های روحی و جسمی از مهمترین اهداف اجرای طرح "توسعه ورزش محلات" در شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های بازی‌های بومی و سنتی، ژیمناستیک، هنرهای رزمی، اسکیت، آفروید، ورزش‌های باستانی، هنرهای دوچرخه‌سواری، والیبال خیابانی، فوتبال ساحلی، سوارکاری و بسکتبال خیابانی در طرح "توسعه ورزش محلات" مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸۴ انجمن و هیات ورزشی زیر نظر این هیات مشغول فعالیت هستند.

مرتضی محمدیان دهکردی تاکید کرد: هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد تا در صورت تامین یک قطعه زمین از سوی شهرداری نسبت به احداث زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی مرتبط با ورزش‌های همگانی در شهرکرد اقدام کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اینک ۴۲ هزار ورزشکار در چهارمحال و بختیاری از بیمه ورزشی بهره‌مندند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر در شهرستان شهرکرد هستند.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.