ذبیح الله غریب در آیین افتتاح خط تولید خوراک میگو چهارمحال و بختیاری  که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد، تاکید کرد: اکنون زنجیره پرورش ماهیان سردابی چهارمحال و بختیاری تکمیل است.
وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید ۲۰ درصد بادام کشور ، نیازمند اختصاص ردیف ملی با عنوان "توسعه باغات در زمین های شیبدار" است.
وی یادآور شد: افزایش سهم تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری می تواند ۲ هزار واحد تولیدی این حوزه را رونق دهد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسئولان ملی باید چهارمحال و بختیاری را از اجرای عدالت بی بهره کنند.
اردشیر نوریان تاکید کرد: توسعه صنعتی چهارمحال و بختیاری به اختصاص منابع آب نیاز دارد.
مدیر یکی از بزرگترین واحد تولید خوراک و آبزیان خاورمیانه نیز گفت: در این واحد تولیدی انواع خوراک ماهیان سرداری، گرمابی، زینتی، دریایی و میگو تولید می شود.
فرود یداللهی تصریح کرد: برای راه اندازی بزرگترین واحد تولید خوراک و آبزیان خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری ۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و زمینه اشتغال مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شد.
وی یادآور شد: در این واحد سالانه ۱۵۰ هزار تن انواع خوراک آبزیان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
یداللهی تصریح کرد: بزرگترین واحد تولید خوراک و آبزیان خاورمیانه ظرفیت افزایش تولید تا ۲۵۰ هزار تن در سال را دارد.
به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای شرکت در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.