به گزارش ایرنا امیرحسام قزلباش شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: مجموع اعتبار ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک کشاورزی استان 590 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار 412 فقره پرونده به مبلغ 222 میلیارد تومان از طریق کارگروه اشتغال به این بانک ابلاغ شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع از 412 طرح 11 طرح به مبلغ هشت میلیارد و 800 میلیون تومان کارهای نهایی پرداخت آنها در حال انجام است.
وی اضافه کرد: همچنین هفت طرح به میزان 13 میلیارد و 600 میلیون تومان تصویب و آماده انعقاد قرارداد است و 93 پرونده به مبلغ 28 میلیارد تومان تاکنون پرداخت و منعقد شده است.
قزلباش با بیان اینکه از ابتدای سال پرداخت تسهیلات هر 15 روز یکبار احصا شده است، بیان کرد: اوایل تا حدودی روند پرداخت تسهیلات کند بود اما در هفته های اخیر در پرداخت رشد فزاینده ای داشتیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با روند رو به رشد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری می توان در اسرع وقت مابقی اعتبارات را تعیین تکلیف کنیم.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: شهرستان های سربیشه، بیرجند، بشرویه و نهبندان به ترتیب بیشترین پرداخت ها را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: همچنین شهرستان های سرایان، خوسف، قاین، درمیان و زیرکوه شعب ضعیف پرداخت تسهیلات هستند که باید آسیب شناسی شوند همچنین تعداد طرح های معرفی شده و خروجی نیز در این شعب کم بوده است که باید توزان استانی را برقرار کنیم.
قزلباش با بیان اینکه هفت طرح در کارگروه ملی مورد بررسی قرار گرفت افزود: برخی طرح ها تا 80 درصد امور مربوطه آن انجام شده و پیش بینی می شود تا پایان هفته آینده به پرداخت برسد.
وی در ادامه گفت: پارسال چهار هزار و 482 فقره پرونده به مبلغ 278 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به طرح های مستقیم و کارگروه پرداخت شد.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه اشتغال فراگیر نیز 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.
وی در ادامه بیان کرد: در خصوص تامین اعتبار برای بخشودگی تسهیلات کشاورزانی که دچار خسارت خشکسالی شده اند از حیطه اختیار ما حتی بانک مرکز خارج است.
قزلباش ادامه داد: موضوع تبصره 16 سال 97 همان تبصره 35 سال 95 است که امسال تمدید شده است اما تاکنون از سوی بانک مرکزی اعتباری برای بخشودگی سود و جرایم تسهیلات تا یک میلیارد ریال به بانک ها ابلاغ نشده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان اضافه کرد: توسط بانک کشاورزی مرکز مکاتبات لازم با بانک مرکزی صورت گرفته و قرار شده در 2 هفته آینده اعتباری پیگیری و به بانک ها ابلاغ شود که به محض ابلاغ برای پیگیری مطالبات کشاورزان استان اقدام می کنیم.
وی به بند «خ» تبصره 33 با موضوع امحال 2 ساله بدهی کشاورزان اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث قهری سرمازدگی، خشکسالی و سایر، می توانند از 2 سال استمحال بدهی برخوردار شوند.
قزلباش ادامه داد: بر اساس این مصوبه در صورتیکه در کارگروه های خسارت استان میزان خسارت رسیده به این کشاورزان تایید شود به مدت 2 سال سود بدهی آنها استمحال و توسط دولت پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: این مصوبه هنور عملیاتی نشده و بر اساس آخرین پیگیری ها، بار مالی این اعتبارات از طریق بانک ها محاسبه شده و به بانک مرکزی ابلاغ شده که باید به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ سپس در دستور کار قرار گیرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.