اقبال عباسی روز سه شنبه در دیدار با مشاور امور زنان وزیر کشور با تاکید بر پپگیری سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه زنان، افزود: تلاش شده است در راستای تحقق این سیاست‌ها از زنان توانمند و شایسته استان در پست‌های مدیریتی بهره‌گیری شود.

اقبال عباسی ادامه داد: هم اینک مدیرکل آموزش و پرورش،  سرپرست بهزیستی، مشاور امور ایثارگران استانداری و بخشدار مرکزی شهرستان فارسان از قشر بانوان انتخاب و منصوب شده‌اند و بزودی از بانوان توانمند دیگر در پست‌های اجرایی استان بهره‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حوزه زنان و تلاش برای رشد شاخص‌های این حوزه دارد و به تبع آن در استان نیز با پیگیری جدی این سیاست‌ها تلاش می‌شود تا زمینه رشد و بروز استعدادهای حوزه زنان بیش از پیش فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزوذ: موفقیت های علمی، ورزشی و افزایش توانمندی های زنان در عرصه های اقتصادی، سیاسی و مدنی از تدبیر دولت یازدهم و دوازدهم در برآورده سازی مطالبات نیمی از جمعیت کشور حکایت دارد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده نیز در این نشست با ارزیابی مطلوب از انتصابات و برنامه‌های استاندار چهارمحال و بختیاری در حوزه زنان، اظهار داشت: توجه و بهره‌گیری از زنان شایسته و توانمند در این استان بخصوص در پست های مدیریتی قابل توجه و شایسته قدردانی است.

فریبا نظری‌ پورکیایی افزود: باعث خوشحالی است که چهارمحال و بختیاری استانداری دارد که با انتصاب زنان موفق و شایسته باور عمومی را در این استان به سمت توسعه یافتگی تغییر داده  و امید می‌رود با تداوم این نگاه شاهد تسریع در تحقق توسعه‌یافتگی این استان باشیم.

وی ادامه داد: توصیه وزیر کشور به فرمانداران کشور این است که یکی از معاونان خود را از بانوان توانمند منصوب کنند و انتظار می‌رود در استان چهارمحال و بختیاری دست کم در یکی از شهرستان‌ها شاهد انتصاب یک بانوی معاون فرماندار باشیم.

نظری‌ پورکیایی تصریح کرد: در بحران سیلاب بهار امسال، شهرستان‌هایی که معاون فرماندار بانو داشتند مدیریت بحران خوبی از خود نشان داند و از همین رو توصیه می‌شود در ساختار فرمانداری شهرستان‌ها از توانمندی بانوان بهره‌گیری شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اعتبارات ناکافی حوزه زنان، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا در قالب یک طرح جامع و کامل در حوزه زنان و کودکان و با جلب رضایت استاندار بخشی از اعتبارات حوزه اجتماعی به پیشبرد برنامه‌های حوزه زنان اختصاص یابد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.