آیت حسنی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوره های زغال سنتی غیرمجاز در شهر منچ و محله ده نسا شهرستان لردگان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و  تخریب شد.

وی از توقیف یک دستگاه خودروی سواری حامل چوب جنگلی غیرمجاز در شهرستان لردگان نیز در روز یکشنبه خبر داد و گفت: این خودروی سواری حامل چوب قاچاق در محور تنگ کلوره لردگان توقیف شد و متخلف این پرونده جهت اعمال قانون به مراجع قضائی تحویل داده شد.

حسنی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶۹ پرونده تخلف در راستای مبارزه با قاچاق چوب و زغال در شهرستان لردگان تشکیل شده است.

به گفته وی ، ۲۱ تن چوب و یک و نیم تن زغال در این مدت از متخلفان کشف و ۶۳ سودجو که اقدام به قطع درختان جنگلی در شهرستان لردگان می کردند دستگیر و ۳۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی از تخریب ۶۱ کوره زغال غیرمجاز در شهرستان لردگان در سالجاری خبر داد و از شهروندان خواست هر گونه تجاوز به عرصه های ملی و تخریب جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

حسنی اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی در خصوص قوانین حمل چوب، درختان باغی را قطع و بدون اخذ مجوز اقدام به حمل این درختان به مناطق دیگر برای فروش اقدام می کنند که در صورت مشاهده تخلف طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع حمل چوب بدون مجوز متوقف خواهد شد.
به گزارش ایرنا، قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل، جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شود.
جنگل های زاگرس در سال های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حربطیزب دود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
۵۱ درصد جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.