مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل دمای شهرکرد ۱۲ درجه و حداکثر دمای آن به ۳۴ درجه رسید که پیش بینی می شود، این روند نسبی دما تا پایان هفته ادامه داشته باشد و دمای هوا تا دو درجه خنک‌تر شود.

وی ادامه داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز به سبب وزش باد به نسبت شدید بخصوص در بعدازظهرها پدیده گرد و غبار که منشا آن گرد و خاک انتقالی از کشور عراق است شکل می‌گیرد که در پی آن دید افقی در استان کاهش می‌یابد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود.

قطره سامانی همچنین از شکل گیری توده‌های بارشی در ارتفاعات غربی استان خبر داد و گفت: از روز سه شنبه تا آخر هفته در ارتفاعات غربی استان رگبارهای پراکنده شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان طی یک دهه گذشته استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم آبی مواجه کرد اما در سال زراعی جاری با بارش‌های خوب بهاری کم آبی تا حدی برطرف شده با این وجود کارشناسان بر این باورند که این بارش‌ها نمی‌تواند عمق خشکسالی‌های یک دهه اخیر را جبران کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.