برمک اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی حاشیه زاینده‌رود مستند به ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری  با هدف جنگل‌کاری اقتصادی احداث شده بودند.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت منابع طبیعی ماده ۳ به منظور اجرای طرح های جنگلکاری اقتصادی و توسعه باغات به بهره برداران واگذار شده بود، گفت: تاکنون ۵ هزار هکتار طرح ماده ۳ به بهره برداران واگذار شده که بیشترین میزان آن در شهرستان سامان است.

وی اظهار داشت: اداره کل منابع طیبیعی نیز طبق اصل ۵۵ قانون حفظ اراضی ملی با تمام تصرفات در اراضی ملی برخود می کند که این ویلا ها نیز با تفکیک این اراضی ملی احداث شده بودند که با حکم قطعی دادستان و حضور دادستان و عوامل انتظامی تخریب شد.

اسلامی افزود: هرگونه ساخت و ساز در اراضی موضوع قراردادهای جنگلکاری ماده ۳  ممنوع است و بهره برداران در صورت نیاز به احداث اتاقک کارگری برای اخذ مجوز به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه کنند.

به گفته وی، هر گونه ساخت و ساز و موارد غیرمرتبط با اجرای طرح در این اراضی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی انجام می شود.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت استان چهارمحال و بختیاری منابع طبیعی است که از مجموع این سطح، ۳۰۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.