به گزارش ایرنا، سید راشد جزایری روز چهارشنبه در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری با خبرنگاران این استان اظهار داشت: از آنجاکه در استان خوزستان در مدت سه سال گذشته واکسیناسیون هدفمند دام انجام نمی‌گیرد و به سبب کوچ عشایر و جابجایی دام بین این دو استان در ماه جاری چندین مورد دام مبتلا به سیاه زخم در مناطق عشایری استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: آزمایش چندین مورد ابتلای دامی و انسانی به تب کریمه کنگو نیز در استان مثبت اعلام شد که افراد مبتلا به این بیماری با مراجعه به موقع و مداوای سریع از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

جزایری تصریح کرد: اگر این بیماری ها در استان به موقع شناسایی و کنترل نشود خطر انتقال سیاه زخم از دام به انسان زیاد و از کنترل خارج می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین از ثبت ۲ هزار و ۵۰۰ مورد گزیدگی در استان طی چهار ماه ابتدای سال خبر داد و گفت: با تعامل بین بخشی، راه‌اندازی سایت‌های زنده گیری سگ و عقیم سازی آنها می توان تعداد موارد گزیدگی سگ را در استان کاهش داد.

جزایری در ادامه به اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع در استان اشاره کرد و افزود: برای اجرای کامل نظام ارجاع ۱۰ گام پیش بینی شده که سیستم نوبت دهی الکترونیک نخستین گام آن به شمار می رود و هم اینک در شهر فارسان به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲ مرکز آموزشی- درمانی، ۸ بیمارستان، یکهزار و ۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی، ۹۸ آمبولانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) و بیمارستانی و ۵۱ آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از ۹۴۷ هزار نفری استان خدمات رسانی می کند.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.