درچند سال اخیر درکشور شاهد این هستیم که مسئولین دم از شفافیت درعملکرد زده در حالی که وقتی درخواست مصاحبه از انها شود موکول می کنند به هفته ای که  مناسبت آن اداره می باشد .

و به جای اینکه در نشست های خبری درکنار عملکرد خود به مشکلات مردم در آن دستگاه توجهی داشته باشند در یک ساعت زمان محدود فقط به بیان عملکرد آن دستگاه درسال جاری می پردازند واز پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم خودداری می کنند .

دستگاههایی هم هستند که درطول چندین سال متوالی حتی یک نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نمی کنند. دلیل این عدم ارتباط با خبرنگاران چیست؟   

دانستن حق مردم است وشما باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل مردم باشید ومطمئن باشید که این خبرنگاران فقط خواسته های مردم را از شما مطالبه دارند .

 از ابزارهای توسعه درکشور اصحاب رسانه و اخیرا فضای مجازی می باشد که تلاش دارند این کشور به توسعه پایدار دسترسی پیدا  کند با این حال چرا مسئولین از این قابلیت استفاده نمی کنند سوالی است که جای تامل دارد

باتوجه به اینکه دومرکز بنام خانه مطبوعات وانجمن خبرنگاران در استان تشکیل شده است پیگیری هایی در خصوص مشکلات معیشتی  توسط این دومرکز انجام می شود اما متاسفانه براثر عدم همکاری ادارات متاسفانه  عملیاتی نمی شوند .

نبود  امنیت کاری یکی از مشکلات خبرنگاران استان می باشد با کوچکترین  مسئله ای  باعث بیکاری خبرنگاران می شود واینده ای که تامین کننده زندگی آنها باشد وجود ندارد 

یکی دیگر این مشکلات بیمه می باشد که هرساله در روز خبرنگار قول آن را به خبرنگاران می دهند اما درعمل خبرنگاران بدون بیمه دراین استان زیاد داریم .

  از   مشکلات صنف مطبوعات عدم پیگیری  درخصوص مسکن خبرنگاران می باشد ، اکثر خبرنگاران استان حق الزحمه ای می باشندومبلغ ناچیزی بابت حق الزحمه کار خبر دریافت میکنند که این کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد

عدم پرداخت  مطالبات روزنامه ها توسط ادارات یکی دیگر ازچالش های فعالین عرصه مطبوعات باشد ما شاهد هستیم  اداره کل امور مالیاتی بدهی های چند سال گذشته خود را از مودیان وصول می کند اما مطالبات مطبوعات توسط ادارات پرداخت نشده که توسط خود آن دستگاه به سال بعد موکول شده است می گویند جزء دیون می باشد وانرا پرداخت نمی کنند هرساله درروز خبرنگار قول پرداخت آن توسط مسئولین داده می شود اما درعمل دراین خصوص کاری صورت نمی گیرد .

یکی دیگر از  چالش ها این است .که مسئولین ادارات  با عدالت نسبت به خرید روزنامه ها اقدام نمی کنند  وفقط به خرید روزنامه هایی که مدح وثنا انها رل می گوید اقدام می کنند و برای همه کارها  اعتبار دارند اما برای خرید مطبوعات اکثر ادارات می گویند مااعتبار نداریم .

هرساله درجشن روز خبرنگار  قولهایی به خبرنگاران توسط مسئولین داده می شود اما متاسفانه به مرور زمان فراموش می شود وفقط شعار باقی می ماند امیدواریم امسال مسئولین به قولهایی که به خبرنگاران می دهند عمل کنند وشاهد باشیم مشکلات این قشر فرهنگی حل شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1230766
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.