رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان شهرستان شهرکرد علت گرانی مرغ را تلفات بالای مرغ در مرغداری‌های استان و گران بودن قیمت نهاده‌های دامی برشمرد و گفت: از طرفی به دلیل گرم بودم هوا در استان‌های همجوار جوجه‌ریزی کاهش یافته به همین دلیل امکان خروج مرغ از استان به استان‌های همجوار زیاد شده که این امر نیز بر گرانی مرغ تاثیرگذار بوده است.
عبدالله باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت مرغ را 14 هزار تومان تعیین کرد ولی روزانه قیمت مصوب اعلامی، 100 تومان افزایش یافت و امروز قیمت مرغ در بازار شهرکرد به 14 هزار و 600 تومان رسیده و قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته حدود 300 تومان تفاوت داشته است.
وی علت گرانی مرغ را تلفات بالای مرغ در مرغداری‌های استان و گران بودن قیمت نهاده‌های دامی برشمرد و گفت: از طرفی به دلیل گرم بودم هوا در استان‌های همجوار جوجه‌ریزی کاهش یافته به همین دلیل امکان خروج مرغ از استان به استان‌های همجوار زیاد شده که این امر نیز بر گرانی مرغ تاثیرگذار بوده است.
باقری با اشاره به اینکه کمبود مرغ در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: مرغ تنظیم بازاری با قیمت 12 هزار و 900 تومان به هیچ عنوان در بازار شهرکرد توزیع نشده است.
وی خاطرنشان کرد: مرغدارانی که با پشتیبانی امور دام قرارداد دارند و از نهاده‌های یارانه‌ای این شرکت استفاده می‌کنند، موظفند بخشی از کشتار مرغ خود را برای ذخیره‌سازی به پشتیبانی امور دادم دهند و بخشی از مرغ را در بازار عرضه کنند.
در ادامه سعید جعفریان مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص توزیع نشدن مرغ تنظیم بازاری با قیمت 12 هزار و 900 تومان در بازار استان، گفت: به دلیل گرمای هوا و تلفات بالای مرغ با کمبود مرغ در مرغداری‌ها مواجه هستیم و امکان تامین آن در حال حاضر وجود ندارد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.