به گزارش ایرنا، غلامرضا صالحی روز یکشنبه در نشست خبری این نهاد افزود : این نظارت ها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، شبکه بهداشت، دارو و درمان، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور نماینده دادستان اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح های نظارتی سازمان تعزیزات حکومتی در طول سال جاری است، ادامه داد: البته در این طرح ویژه تیم های نظارتی به همراه قاضی تعزیرات حکومتی در صنف حاضر شده و پس از احراز تخلف در همان مکان حکم صادر خواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ادامه داد : این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده، آرامش بخشی به بازار، رصد فعالیت های واحدهای خدماتی، تولیدی و توزیعی و ایجاد امنیت، اعتماد و اطمینان برای مردم برای تامین مایحتاج خود از بازار در شب عید صورت می گیرد.
وی اظهارداشت: این طرح در مرکز استان با پنج شعبه سیار، در شهرهای بزرگی چون نجف آباد، شهرضا و کاشان با 2 شعبه و در سایر شهرستان های استان با یک شعبه سیار اجرایی خواهد شد.
صالحی اضافه کرد : اولویت های این طرح نظارت بر اقلام و خدماتی که در نوروز در سبد کالای خانوار جایگاه ویژه دارد مانند اغذیه فروشی ها، سوپر مارکت ها، پوشاک، میوه فروشی ها، گوشت و مرغ، رستورانها، توقفگاه ها، حمل و نقل، کاروانسراهای بین راهی، اماکن گردشگری، ساحتی و تفریحی، آژانس ها و پایانه های مسافری است.
وی با بیان اینکه در این طرح به جای اینکه مردم گزارش های خود را به ما ارائه کنند، تیم های ما در بین مردم حضور خواهد داشت و بازار را رصد می کند و در صورت تخلف حکم صادر می شود، گفت: علت صدور آنی حکم آن است که مسافران نوروزی نمی توانند برای انجام تشریفات قضایی پرونده ها را پیگیری کنند و از سوی دیگر بازدارندگی این طرح بیشتر است.
صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت 11 ماهه سال جاری بیان کرد: در این مدت 20 هزار و 256 پرونده با افزایش 21 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش کالا و خدمات در زمینه های گرانی، کم فروشی، احتکار به شعب تعزیرات استان وارد شد که در این مدت 19 هزار و 849 پرونده مختومه شده است که عملکرد 98 درصد را نشان می دهد.
وی اضافه کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز دو هزار و 957 پرونده با افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وارد شعب تعزیرات استان شده و سه هزار و 255 پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز مختومه شد که نشان از عملکرد 110 درصد در این حوزه دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان اضافه کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز سه هزار و 463 پرونده وارد شعب تعزیرات استان که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش را نشان می دهد و در این مدت از این تعداد سه هزار 367 پرونده مختومه شده است که عملکرد 97 درصدی در این بخش را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در 11 ماه گذشته در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان 26 هزار و 676 پرونده وارد شعب تعزیرات استان و از این تعداد 26 هزار و 471 پرونده مختومه شده است.
وی تصریح کرد: میزان کل محکومیت این پرونده ها یک تریلیون و 68 میلیارد و 870 میلیون ریال است.
7134/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.