حیدر علی پور دهکردی شامگاه یکشنبه در یکصد و هشتاد و دومین نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با هدف تشویق سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف توسعه شهری در حوزه امور اقتصادی، عمرانی، گردشگری، رفاهی، تفریحی، اجتماعی و فرهنگی ، شهرداری می‌تواند هزینه‌های دریافت پروانه را با تخفیف و پس از دوران ساخت (بین ۳ تا ۴ سال) دریافت کند.

وی افزود: این اقدام باعث رشد روند سرمایه‌گذاری در مرکز چهارمحال و بختیاری و تسریع در روند توسعه‌ای شهرکرد خواهد شد.

علی پور دهکردی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهرکرد به‌ منظور استفاده از تجربه‌های شوراهای اسلامی و شهرداری‌های سایر شهرهای کشور در راستای بهره‌وری بیشتر از منابع موجود، از طرح‌ها و پروژه‌های موفق سایر شهرها دیدار دوره‌ای می‌کنند.

وی یادآور شد: شهردار شهرکرد باید هر دو هفته یکبار و ماهانه ۲ بار گزارش کار شهرداری را برای اعضای شورای اسلامی تشریح کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وضعیت کنونی محل استقرار دست فروشان یکشنبه بازار نامناسب و غیرمطلوب است.

وی گفت: این عامل باعث ایجاد نارضایتی بین بسیاری شهروندان شده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به شناسایی محل جدید، ساماندهی و جابجایی آنان از مکان کنونی اقدام کرد.

علی پور دهکردی تاکید کرد: برای تسریع در این کار می‌توان از اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری کمک گرفت تا بتوان قطعه زمینی با حفظ کاربری موجود به صورت موقت در اختیار آنان قرار داد.

وی افزود: برای تسریع در روند این موضوع می‌توان از دادگستری و نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری کمک گرفت.

 دست فروشان یکشنبه بازار شهرکرد در میرآباد مرکزی (ولی عصر شمالی) مستقر هستند و با بساط کردن سد معبر در خیابان مشکلاتی را برای عابران پیاده و خودروها ایجاد کرده‌اند.

علی پور دهکردی همچنین افزود: شورای اسلامی برای تهیه و تدوین دانشنامه شهرکرد به عنوان یک سند علمی معتبر و پایه‌ای پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: کمیته صیانت از اموال و املاک شهرداری فعال شود.

طیبه شریفی تصریح کرد: رعایت خط آسمان و پیش‌بینی پارکینگ مورد نیاز در احداث ساختمان‌های جدید شهرکرد به عنوان خط قرمز شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی یادآور شد: الگوبرداری از طرح‌های موفق سایر شهرهای توسعه یافته کشور به خصوص در بخش ارزش افزوده املاک، افزایش بودجه و درآمدهای پایدار می‌تواند در ارتقای توان شهرداری مؤثر باشد.

شریفی اظهار داشت: شهرداری همچنین بر روی دریافت مطالبات خود از دستگاه های اجرایی تمرکز کند.

 شهرداری شهرکرد ۱۹۰ میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری مطالبات دارد.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شهرکرد از طریق جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد.

شریفی تاکید کرد: کیفی سازی نیروی انسانی، برون‌سپاری امور قابل واگذاری به بخش خصوصی، ارتقای امور رفاهی و ورزشی، ممیزی ساختمان‌ها با ابزار دقیق و طراحی نرم‌افزار پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهرکرد در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

گفتنی است ،  اعضای شورای اسلامی شهرکرد با رایگان کردن تمامی هزینه‌های مرتبط با کفن و دفن اهدا کنندگان عضو در بهشت رحمت شهرکرد (آرامستان جدید) موافقت کردند. 

شهرکرد به عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1221357
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.