استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان آماده توسعه کسب و کار فضاپایه است و در این زمینه دانشگاه ها و پارک علم و فناوری برنامه ریزی کنند. به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری- به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی روز  12 تیرماه در نشست تخصصی توسعه کسب و کارهای فضاپایه که با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد، افزود: این استان می تواند به عنوان استان پایلوت در زمینه کسب و کار فضاپایه انتخاب شود و آمادگی لازم در این زمینه را دارد.
به گفته وی، داده های ماهواره ای و فضاپایه باید به صورت گسترده در اختیار مخاطبان از جمله کشاورزان استان قرار گیرد و در این زمینه دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان و استارت آپی به میدان وارد شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاعات فضاپایه در بخش سیلاب اخیر بسیار اهمیت داشت و کسانی که این اطلاعات را مورد استفاده قرار دادند موفق کاهش خسارت سیلاب فروردین امسال شدند و استانهایی که از این داده ها بهره نگرفتند، نتوانستند در برابر این سیلاب ها مقاومت کنند.
عباسی از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های چهارمحال و بختیاری درخواست کرد، برنامه جامع در خصوص بهره مندی از کسب و کار فضاپایه را در دستورکار خود قرار دهند.
به گفته وی، در بخش کشاورزی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از داده‌های ماهواره ای و پایش شده استفاده کند و کشاورزان را در خصوص سرمازدگی و خشکسالی در فصل‌های مختلف آگاه کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کشورهایی که به این داده‌ها دسترسی دارند موفق به تولید ثروث و قدرت در این بخش شده‌اند و تمامی اقتصاد این بخش را در اختیار گرفته‌اند.
عباسی گردشگری فضایی و توسعه گردشگری نجوم را از دیگر ظرفیت‌های این استان در بخش توسعه کسب و کار فضاپایه عنوان کرد و گفت: طرح های بخشی خصوصی در این زمینه حمایت می‌شود و براین اساس جوانان طرح‌های خود را برای استان به سازمان فضایی کشور ارائه دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.