به گزارش ایرنا ، جعفر مردانی روز سه شنبه در نشست ستاد بزرگداشت فتح خرمشهر استان با تشریح برنامه‌های بزرگداشت این حماسه ملی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر یک رخداد معمولی نبود، بلکه در این رویداد همه معادلات بدخواهان نظام بهم ریخت و سرنوشت هشت سال دفاع مقدس را مشخص کرد.
وی تصریح کرد: پیشکسوتان و متولیان فرهنگی با شکوه و عظمت ،حماسه سوم خرداد را برای نسل جوان یادآوری کنند تا این حماسه برای همیشه در حافظه تاریخ زنده بماند.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را همتراز شهادت دانست و گفت: زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی استکبارجهانی است.
مردانی ، مهمترین و شاخص ترین برنامه های حماسه سوم خرداد در استان را همایش پیشکسوتان و نیرو‌های مسلح، غبارروبی قبور شهدا و برگزاری جلسات بصیرت افزایی در بین اقشار مردم جامعه دانست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به همزمانی سوم خرداد سالروز آزاد‌سازی خرمشهر با لیالی قدر گفت: برنامه‌های امسال از اول تا چهارم خردادماه برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها همایش پیشکسوتان و نیرو‌های مسلح، ، غبارروبی قبور شهدا و نشست خبری است.
سرهنگ منوچهر ذولفقاری با اشاره به نامگذاری روز سوم خرداد ماه به نام روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی در تاریخ و تقویم رسمی کشور اظهار داشت: موفقیت و پیروزی بزرگ آزادسازی خرمشهر الگوی خوبی برای ممکن ساختن برخی کارهای غیر ممکن است.
وی به‌ برنامه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر استان اشاره کرد و افزود: سوم خرداد، یادآور رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در مقابله با دژخیمان و ظالمان است.
به گزارش ایرنا ، استان چهارمحال و بختیاری بیش از2 هزار و 400 شهید در دوران مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد که 80 شهید آن مربوط به عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.