به گزارش ایرنا، روانبخش رییسیان روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اشتغال این تعداد، افزون بر 450 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در سه شهرستان بن ، کوهرنگ و اردل پرداخت شد.
به گفته وی، این طرح های اشتغالزا در بخش کشاورزی، خدمات و صنایع دستی است.
مجری طرح های اشتغالزایی و اجتماع محور بنیاد برکت در چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات کم بهره در شهرستانهای شهرکرد، فارسان ، کیار، لردگان در امسال خبر داد.
رییسیان، سقف تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به متقاضیان روستایی و شهرهای کوچک جامعه هدف در سال گذشته را بین 60 تا 300 میلیون ریال به تناسب نوع شغل اعلام کرد و گفت: حداکثر سقف پرداختی امسال تا 490 میلیون ریال نیز افزایش یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: عملکرد بنیاد برکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی این استان مشهود و قابل توجه است.
مجید نظری اظهار داشت: این نهاد 8 هزار طرح محرومیت زدایی در استان شناسایی کرده است و مسوولان این بنیاد از حدود 6 هزار طرح محرومیت زدایی در استان دیدار داشته است.
وی ادامه داد: 3 هزار طرح دارای اهلیت اجرایی در استان تشخیص داده شده است و حدود 2 هزار طرح برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، احداث 30 مسجد و مرکز فرهنگی و یک هزار و 400 مسکن برای محرومان استان را از دیگر فعالیت های بنیاد برکت در استان اعلام کرد.
وی افزود: بنیاد برکت از سال 89 در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است و در سال های 96 و 97 تلاش های گسترده ای در این استان انجام داده است.
نظری، اجرای طرح های همچون تولید فرش دستباف توسط زنان روستایی، زنبورداری، دامپروری، تولید گیاهان دارویی و صنایع دستی را پتانسیل و ظرفیت بالای مناطق روستای استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا ، برخی اعضای کارگروه توسعه روستایی و عشایری برخی مشکلات و چالش های پیش رودر ایجاد اشتغال در حوزه کاری خود بیان و تبادل نظر شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر جمعیت است که بخشی از این جمعیت در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.