به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی روز چهارشنبه در آئین معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این راستا تلاش و همکاری سازمان های مردمنهاد می تواند مؤثر باشد.
وی افزود: تعامل با گروه های مختلف مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی در ارتقای کمی و کیفی حفاظت از میراث های فرهنگی و تاریخی تاثیر مستقیم دارد.
جوادی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در برخورد با قاچاقچیان و متخلفان حوزه میراث فرهنگی و تاریخی استان کوتاهی نخواهد کرد.
وی یادآور شد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و واحد حقوقی این اداره کل در استان برابر قانون به منظور برخورد با هرگونه تخلف مرتبط با میراث فرهنگی آمادگی لازم را دارد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان در حفاظت از میراث فرهنگی جزو استان های برتر کشور است.
سرهنگ فضل الله برزویی تاکید کرد: تعامل و هماهنگی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با سایر یگان های انتظامی در سراسر استان و مجموعه این اداره کل مورد توجه فرمانده جدید این یگان باشد.
وی اظهار داشت: استفاده از توان نیروهای محلی، بسیج، شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدان برای تسریع در پیشبرد امور و موفقیت های مطلوب تر در دستور کار فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.
برزویی تصریح کرد: رونق حوزه گردشگری و درآمدزایی در این حوزه، باعث تسریع در روند توسعه خواهد شد.
وی افزود: در همین راستا نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری امنیت در اماکن گردشگری، تفریحی و توریستی استان را با حساسیت بالا برقرار کرده است.
برزویی، میراث فرهنگی و تاریخی را هویت هر سرزمین و یادگار پیشینیان اعلام و تاکید کرد: جلوگیری از دستبرد و تعرض به این حوزه جزو اصلی ترین و جدی ترین وظایف جانشین فرماندهی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
فرمانده سابق یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در حدود 3 سال فعالیت در این یگان یکهزار و 311 قطعه انواع شیء میراث فرهنگی و تاریخی از قاچاقچیان و متخلفان کشف و ضبط شده است.
سرهنگ محسن زمانی تصریح کرد: در این مدت 136 نفر قاچاقچی و متخلف در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد.
وی یادآور شد: همچنین در این مدا بیش از 10 مورد انواع ادوات حفاری، 30 دستگاه فلزیاب و یک دستگاه بیل مکانیکی از قاچاقچیان و متخلفان میراث فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری ضبط شده است.
فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حفاظت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، شرف و ناموس مردم در راس فعالیت های نیروی انتظامی قرار دارد.
سرهنگ محمدرضا محمدی مقدم تاکید کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستاوردها و میراث فرهنگی و تاریخی استان به طور قاطع و جدی حفاظت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در این آبین سرهنگ پاسدار محمدرضا محمدی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات سرهنگ محسن زمانی فرمانده سابق و محمود ابراهیمی سرپرست این یگان قدردانی شد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.