فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: سه حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه معبد بردنشانده مسجد سلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه 25 اسفندماه 97 اظهار داشت: بنابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجد سلیمان، در پی کسب خبر از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر مشاهده یک دستگاه خودروی ام. وی. ام مشکوک متوقف‎ شده در محل معبد بردنشانده، نیروهای این پایگاه بی‎درنگ به محل مورد نظر عزیمت و مشاهده کردند که خودروی مذکور در منطقه بدون سرنشین پارک شده است.

وی در ادامه با بیان این‎که بعد از یک الی دو ساعت کمین نیروها به منظور شناسایی محل سرنشینان خوردو، به علت تاریکی، احتمال مسلح بودن و وسعت منطقه، پیدا کردن اشخاص میسر نبود، گفت: از این‎رو، نیروهای پایگاه ضمن هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی، به منظور پیدا کردن اشخاص به صفه‎ی معبد مراجعه و سه نفر سوداگر میراث فرهنگی را با هویت مشخص دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: همچنین روز پس از دستگیری به منظور بررسی موضوع، نیروهای پایگاه به محل دستگیری افراد گفته‎شده مراجعه و مشاهده کردند در سه نقطه به ابعاد تقریبی  5/1×1 متر در منطقه ثبت ملی، حفاری صورت گرفته است.

مکناوی خاطرنشان کرد: همچنین در محل یک سری ابزار و آلات حفاری غیرمجاز شامل یک عدد بیل، یک عدد بیچله و یک عدد تیشه دوسر کشف و ضبط و خودروی توقیف ‎شده نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.