مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ها بیشتر در کوهرنگ، فارسان، لردگان و اردل شکل می گیرد و سایر مناطق استان نیز بصورت برف و باران است.
وی ادامه داد: با خروج این سامانه بارشی از استان تا سوم فروردین هیچ بارشی در استان شکل نمی گیرد اما از سوم فروردین بارش های بهاری، هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
قطره سامانی با بیان اینکه بارش باران طی امروز و فردا در برخی نقاط منجر به وقوع سیلاب می شود، تصریح کرد: عشایر و دامداران طی این مدت از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین رانندگانی که قصد تردد در محورهای برفگیر و گردنه های شهرستان کوهرنگ را دارند، تجهیزات ایمنی همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان 542 میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 336 درصد و در مقایسه با مدت مشابه میانگین بلندمدت 19 درصد رشد داشته است.
این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.