به گزارش ایرنا، مسعود ملکی شامگاه دوشنبه در همایش مدیریت مصرف ویژه فرهنگیان، کارکنان ادارات و بسیجیان شهرستان بروجن تاکید کرد: ایران در مقایسه با کشورهای بزرگ مصرف بسیار زیادی در انرژی های تجدید ناپذیر دارد و در صورت ادامه این روند در آینده با مشکلاتی مواجه می شود.
وی افزود: به عنوان نمونه در شهرستان بروجن علاوه بر اجرای موفقیت آمیز طرح های نوین آبیاری در بخش کشاورزی اما با ممنوعه شدن دشت های این شهرستان مواجه شد.
ملکی تصریح کرد: برداشت های بی رویه، خشکسالی های دهه اخیر، مدیریت ناصحیح و تاخیر در هدایت کشاورزان به سمت و سوی کشت گیاهانی با ارقام کم آب بر از مهمترین علت های ممنوعه شدن دشت های بروجن است.
وی ایران را به لحاظ منابع طبیعی و خدادادی جزو کشورهای برتر دنیا دانست و یادآور شد: در تمامی کشورهای دنیا استفاده ناصحیح از منابع طبیعی و خدادادی باعث هدررفت منابع تجدید ناپذیر شده است.
فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: منابع طبیعی و خدادادی که در اختیار ایرانیان است تنها مربوط به حال حاضر نیست و به آیندگان نیز تعلق دارد.
وی گفت: صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف انواع انرژی ها، منابع طبیعی و خدادادی به خصوص برق، آب و گاز باید مورد توجه جدی مردم باشد.
به گزارش ایرنا، بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد واقع است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.