به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این مرکز با هدف تسهیل سازی حضور سرمایه گذاران در استان تشکیل شده است و نیاز به شتاب بخشی و تسریع در رفع موانع از سوی مسئولان متولی دارد.
وی ، سرمایه گذاری را یکی از پایه های اساسی رشد و توسعه هر منطقه دانست و اظهار داشت : با تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید ، اراده ای جدی برای جذب سرمایه گذار و تسهیل در امور کار سرمایه گذاری در حال پیگیری است.
عباسی ، از اعضای مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان خواست تا در صدور مجوز به قانون استناد کنند و معطل برخی بخشنامه و مصوبات داخلی دست و پاگیر سلیقه ای محلی نباشند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری، نیز سرعت بخشی در احداث پالایشگاه 150 هزار لیتری، مشروط دریافت فرایند مجوزهای قانونی زیست محیطی از اوایل سال آینده را خواستار شد.
تهمتن عبدالهی ، از اختصاص 296 هکتار زمین برای ساخت پالایشگاه نفت زاگرس در این استان در محوطه کارگاهی روستاهای شوراب کبیر ، صغیر و محمد آباد شهرستان سامان خبر داد و گفت: با بررسی انجام شده و رفع معارض، در حال حاضر این وسعت زمین به 120 هکتار کاهش یافته است.
وی افزود : ساخت پالایشگاه نفت زاگرس در کارگروه امور زیربنایی این استان در سالهای گذشته به تصویب رسید و در صورت رفع مشکلات زیست محیطی و تمدید تخصیص زمین ، عملیات ساخت این طرح از سال آینده آغاز خواهد شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری و با مشارکت شرکت خارجی کشور چین، از طریق شرکت های نفت، شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در دست بررسی و انجام است.
وی افزود : مواد اولیه مورد نیاز این پالایشگاه، از خط لوله نفت خامی که از استان چهارمحال و بختیاری عبور می کند، تامین و محصولاتی از جمله بنزین ، گازوئیل، گاز مایع، نفت سفید و نفت کوره را تولید خواهد کرد.
عبدالهی تصریح کرد : با احداث و تکمیل این طرح، زمینه اشتغال مستقیم 650 نفر و امکان احداث چندین صنایع تولیدی و فرآوری پایین دستی نیز امکان پذیر است.
وی، از تامین 45 لیتر آب در ثانیه از پساب فاضلاب شهر سامان برای مصارف صنعتی این طرح خبر داد و گفت : با توجه به گذر خطوط نفت خام از مجاور این طرح ملی ، خوراک این پالایشگاه با کمترین هزینه وارد مدار تولید خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست، موافقت اصولی تنها متقاضی ساخت مجتمع سیاحتی، تفریحی 63هکتاری در شمال شهر شهرکرد بدلیل کُندی فرایند ساخت باطل و برای بررسی بیشتر و فراخوان به اداره متولی سپرده شد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.