به گزارش ایرنا، معاون حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بازرسان به دنبال تقویت و کمک به مدیران هستند، گفت: مدیران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.
حسین شهرابی فراهانی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه بازرس کل استان افزود:حسن انجام امور در نظام اداری و پیشگیری از بروز فساد در نظام اداری از وظایف سازمان بازرسی است .
وی بر جلوگیری از فساد و تخلف در ادارات و نهادهای دولتی و حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و گفت: بازرسان با پیگیری های به موقع و ارائه تذکرهای لازم از بروز خطا، فساد و جرم در دستگاه های اجرایی پیشگیری می کنند.
شهرابی بر تشدید نظارت بر دستگاه های اجرایی و نظارت مالی در خصوص تکمیل کارخانه ها و پروژه های نیمه کاره تاکید کرد.
وی گفت: در راستای اجرایی طرح های نیمه تمام ، بانک های عامل باید تسهیلات را براساس مصوبات پرداخت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: فضای استان سالم و مطلوب است و تعامل و همکاری بسیار خوبی از سوی سازمان بازرسی با دستگاه های اجرایی در سال های گذشته انجام شده است.
الله کرم نصیری افزود: براساس اصل 174 قانون اساسی وظیفه این سازمان، نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین است و این سازمان چشم و گوش نظام بوده و با تذکر به موقع می توان از تخلف دستگاه ها جلوگیری کرد.
وی با بیان وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان اظهار اشت: رفع مشکل کشور با همدلی و همراهی همه مدیران و مردم امکان پذیر است.
سرپرست جدید بازرسی استان چهارمحال وبختیاری نیز با بیان اینکه هدف سازمان بازرسی در راستای مقابله با فساد است، گفت: هیچ گاه مانع سرمایه گذاری واقعی در استان نخواهیم شد.
علی احمدی افزود: مراقبت از بیت المال و جلوگیری از تضییع آن از وظایف بازرسان است.
وی با تاکید بر اینکه پست های سازمانی نباید تبدیل به بنگاه های اقتصادی شود، گفت: احترام به حاکمیت و قانون و رعایت حقوق صاحبان حق در این سازمان مورد احترام است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین با اشاره به حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آیین تودیع و معارفه مدیران استان های همجوار از عدم حضور ایشان در این آیین گلایه کرد.
عبدالرضا علیمحمدی افزود: مردم استان انتظار داشتند که ایشان در این آیین حضور داشته باشند.
به گفته وی، نباید تفاوتی بین استانها از نظر مسئولیتی وجود داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات سید مهدی طباطبایی مهریزی تقدیر و علی احمدی به عنوان بازرس کل استان چهارمحال وبختیاری به مدت 4 سال معرفی شد.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.