جانعلی ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: 2 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار دولتی برای تجهیز شبکه برق شهرک جدید سرتنگ محمود با 400 خانوار جمعیت در نیمه دوم امسال انجام شد.
به گفته وی، در اوایل دولت تدبیر و امید، مکان روستای قدیم سرتنگ محمودی از سوی کارشناسان بنیاد مسکن، خطرآفرین و غیر قابل سکونت شناخته شد که با انجام طرح مطالعاتی در فاصله یک کیلومتری روستا، محلی برای ایجاد شهرک جدید جانمایی و عملیات ساخت آن در دستور کار قرار گرفت.
بخشدار ناغان تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی دولت به هر خانوار این شهرک 200 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن پرداخت شد.
ابراهیمی، همچنین از جابه جایی 2 روستای در معرض رانش 'رحیم آباد' و 'چهراز' این شهرستان طی چند سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از 700 خانوار نیز در این 2 آبادی از مسکن روستایی مقاوم برخوردار شدند.
ابراهیمی از اختصاص و جذب 150 میلیارد ریال اعتبار دولتی در منطقه عشایری و گردشگری محروم مشایخ در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با این میزان اعتبار تحول عظیمی در عمران، آبادانی و بهسازی منطقه محروم مشایخ کیار در دولت دوازدهم ایجاد شد.
به گزارش ایرنا، منطقه روستایی و عشایرنشین مشایخ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار با بیش از 13 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
به گزارش ایرنا، هم اینک 748 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 539 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.