عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در پاسخ به این سوال که این روزها روی سکوی ورزشگاه تعدادی تماشاگرنما اقدام به تخریب چهره ورزش می کنند، افزود: انتظار وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی نیز رویکرد ایجابی و فرهنگسازی در این خصوص است و در رسیدگی به جرایم و برخوردهای انضباطی بدون اغماض عمل کنند.
وی تاکید کرد: گاهی در برخی رشته ها ناهنجاری هایی وجود دارد که فضای ورزش را خدشه دار می کند که رفع این معضل نیازمند فرهنگ سازی است و برخورد انضباطی و فرهنگ سازی را باید در مساله ناهنجاری های ورزشی با هم در نظر گرفت.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت:
برنامه های فرهنگی و آموزشی مناسبی برای رویدادهای ورزشی باید مد نظر باشد و این مساله به صورت جدی در فدراسیون های ورزشی دنبال می شود.
احمدی یادآور شد: برخوردهای سلبی با بی انضباطی در ورزش باید انجام شود و هرکسی حریم ورزش را رعایت نکند و در محیط ورزشی بی احترامی کند باید با ابزارهای انضباطی با او برخورد شود.
وی در خصوص ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش ایران نیز گفت: در حوزه پهلوانی، کارهای زیادی در کشور شده و افتخارات فراوانی ورزش ایران در این بخش کسب کرده است.
احمدی تصریح کرد: در بخش عمده ای از رشته های ورزشی کشور و رخدادهای ورزشی، اصول و منش پهلوانی رعایت می شود و قهرمانان ورزشی روحیه پهلوانی دارند.
بگفته وی، همین که ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ایران از مسابقه دادن با ورزشکاران رژیم اشغالگر اسرائیل خودداری می کنند و در میادین ورزشی مروج ارزش های اسلامی هستند، یک منش و نشانه پهلوانی است.
احمدی در خصوص توسعه ورزش همگانی نیز اظهار داشت: سند توسعه ورزش همگانی ایران از سوی وزارت ورزش و جوانان تدوین شده است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: رویکرد این وزارتخانه استفاده از ظرفیت های موجود در کشور برای توسعه ورزش همگانی است و در این زمینه هم افزایی و همکاری دستگاه های مرتبط بیشتر می شود.
به گزارش ایرنا، با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان 40 خانه ورزش روستایی و 3 طرح عمرانی ورزشی بهره برداری شد. همچنین عملیات اجرایی خوابگاه کمپ ووشو چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.