سیامک حیدری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح گازرسانی همه خوراک سوخت مورد نیاز این مجتمع بزرگ پتروشیمی که در سه ماه نخست سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد برای بلند مدت تامین شده است.
وی تامین و تقویت گاز مورد نیاز سه کارخانه ملی و بزرگ سیمان، مجتمع فولاد سفید دشت و کارخانه قند هفشجان با ظرفیت برداشت به ترتیب 650 ، 700 و 290 هزار مترمکعب در روز طی چند سال اخیر را یادآور شد و گفت: با تثبیت 2 خط گاز با قطر 20 اینچی از خطول اصلی ملی به منطقه 'فرادنبه' ،' سورک 'و 'دهنو' شهرستان بروجن و خط دوم به فرخشهر و منطقه 'منظریه' شهرکرد تامین گاز بخش خانگی و صنعتی استان تا 25 سال آینده تامین شده است.
مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری از صرف 2 هزار و 870 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش گازرسانی این استان خبر داد و گفت: قبل از سال 94 تنها 2 هزار و 780 هزار ریال در این زمینه هزینه شده بود.
وی تعداد شهرهای برخوردار از گاز طبیعی را 39 شهر و تعداد روستاهای بهره مند از خدمات گازرسانی را 464 روستا اعلام کرد و افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی گازرسانی به 8 روستای صمصامی کوهرنگ که سردترین و سخت گذرترین منطقه استان محسوب می شود با اعتباری افزون بر 48 میلیارد ریال در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اغاز خواهد شد.
بگفته وی، گازرسانی در دولت تدبیر و امید 22 درصد نسبت به دولت دهم رشد داشته و به 5 هزار و 628 کیلومتر ارتقا یافته و افزون بر 507 کیلومتر شبکه انتقال خطوط آنتنی، شاخه ای و حلقوی در سطح استان اجرا شد.
به گزارش ایرنا، 40 درصد از جمعیت 947 هزار نفری چهارمحال و بختیاری آن در مناطق روستایی ساکن هستند.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.