به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام روز سه شنبه در سفر یک روزه به سرخون در جمع مردم این شهر افزود: نسبت به مساله آب شرب و مشکلی که در این منطقه به وجود آمده و مربوط به زمان حاضر نیست و سال ها است دغدغه دارم.
وی افزود: چند سال قبل نیز برای بررسی این مشکل به سرخون آمدم و از نزدیک وضعیت را مشاهده کردم و با وجود پیگیری های فراوان، کار اساسی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: شاید اطلاع رسانی نادرست برای مسئولان مهمترین علت رفع نشدن این مشکل باشد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: به همین علت امروز تصمیم گرفتم با سفر به این منطقه اطلاعات کامل، عمیق و درستی نسبت به این مشکل پیدا کنم و سپس مساله را شفاف و صحیح به مسئولان ملی منتقل کنم.
وی گفت: همچنین تصمیم دارم این مشکل را محضر مقام معظم رهبری منتقل کنم، اما قبل از آن باید با حضور در بین مردم اصل مساله، عمق فاجعه، اقدامات صورت گرفته و فعالیت های مورد نیاز در ای راستا را احضاء و به معظم له ارائه دهم.
نکونام تاکید کرد: مشکلات این منطقه خیلی زیاد است برای رفع آن باید مسئولان دستگاه های اجرایی در منطقه حضور بیشتری داشته باشند که البته تاکنون اقدامات فراوانی در این منطقه صورت گرفته اما وضعیت هنوز مطلوب نیست.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تمامی مشکلاتی که در این سفر از سوی مردم منطقه بیان شد به مسئولان مرتبط گزارش و ارائه می شود.
نکونام اظهار داشت: آلودگی آب سرخون موجب شده بسیاری از مردم این منطقه مهاجرت کنند.
وی گفت: بازگرداندن امنیت اقتصادی و شغلی و امید مردم منطقه به آنان بازگردانده، مهاجرت ها معکوس و زندگی مردم دارای رونق شود.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد همچنین در پایان این سفر یک روزه به محل تلمبه خانه مارون 6 واقع در گندمکار رفته و از نزدیک از قسمت های مختلف این مجموعه را دیدن کرد.
سال های گذشته به دلیل بارندگی و وقوع سیلاب ، خط انتقال نفت خام خوزستان در بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری شکسته شد و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد.
مردم سرخون بارها خواستار رفع این مشکل شده بودند.
سرخون در 130 کیلومتری و اردل در 75 کیلومتری شهرکرد واقع شده است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.