به گزارش ایرنا، محمد میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 2.9 درصد جمعیت استان دچار معلولیت هستند، اظهار داشت: سال گذشته 2 هزار و 500 معلول پشت نوبت دریافت مستری بودند، که امسال با حمایت دولت، معلولی با درجه معلولیت شدید و همچنین مددجویان امور توانبخشی پشت نوبت وجود ندارد.
وی، از افزایش میزان مستمری مددجویان مستمری بگیر تا 3 برابر گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون 700 مرکز و مووسسه خیریه و نگهداری معلولان در استان فعال است.
میرزایی اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمانی به نام بهزیستی وجود نداشت و تنها 3 مرکز نابینایان و ناشنوایان در استان فعال بود.
به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب تنها 3 مرکز نگهداری معلولان در شهرکرد فعال بود ، که این تعداد هم اکنون به 72 مرکز توانبخشی رسیده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به نگهداری 30 یتیم قبل از انقلاب در این مراکز اشاره کرد و گفت : هم اکنون 380 کودک بی سرپرست و یتیم در مراکز نگهداری کودکان زیرپوشش سازمان هستند و تعداد زیادی کودک نیز با واگذاری به خانواده هایشان مستمری دریافت می کنند.
وی ، به فعالیت 90 مرکز مشاوره خانوادگی و اجتماعی در استان و 19مرکز بازتوانی معتادان و حمایت از 3 هزار و 300 زن بی سرپرست در استان اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب این مراکز در استان فعال نبوده است.
میرزایی، به حمایت تحصیلی، اشتغال و مسکن در راستای خودکفایی و توانمند سازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت و نظام اسلامی برای حمایت از این قشر اشاره کرد و گفت: پیشگیری از معلولیت و آسیبهای اجتماعی از مهمترین سیاست های سازمان بهزیستی است.
وی، برگزاری طرح های غربالگری شنوایی، بینایی، ژنتیک و آموزش های حوزه آسیب های اجتماعی را مهمترین برنامه های این سازمان در حوزه پیشگیری عنوان کرد و گفت: 98 درصد جامعه هدف استان زیر پوشش طرح غربالگری شنوایی و بینایی است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: در حوزه احداث مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر نیز این استان رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
وی ، از تکمیل پرونده 80 درصد جامعه هدف چند معلولیتی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت بنیاد مسکن و کمکهای بلاعوض بهزیستی و دریافت انشعابات رایگان در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد مسکن و شرکتها خدمات رسان و مجمع خیران مسکن ساز ، تا سال آینده مشکل مسکن خانواده های دارای چند معلول در مناطق روستایی استان رفع می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947 هزار نفر است.
2097/7360
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.