حفیظ الله فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگران ساختمانی استان 36 درصدجمعیت کارگران استان را تشکیل می دهند ، این در حالی است که میانگین کشوری آن 12 درصد است.
وی با اشاره به تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان همزمان با مهرماه امسال، تصریح کرد: تلاش می شود تا در این انجمن کارگران واقعی پایش و سپس نسبت به تامین بیمه آنها اقدام شود.
فاضلی همچنین از تامین مکان دائمی برای استقرار کارگران میدانی در شهرکرد خبر داد و گفت: این مکان روبروی پمپ بنزین دروازه فارسان جنب پارک جنگلی ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ای با سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر مهارت آموزی کارگران، افزود: این کارگران پس از فراگیری آموزش های لازم به سه دسته کارگران ماهر، نیمه ماهر و میدانی رتبه بندی می شوند.
فاضلی ادامه داد: همچنین انجمن صنفی کارگران ساختمانی سامانه ای طراحی کرده و تاکنون 3 هزار کارگر در این سامانه ثبت نام کرده اند تا پس از پایش از امتیازات ویژه کارگران بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام نظر کارشناسان ، یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری رکود صنعت ساختمان سازی و به دنبال آن بیکاری جمعیت زیادی از کارگران ساختمانی استان است.
جمعیت کارگری بیمه شده استان 99 هزار نفر اعلام شده است که این افراد به همراه خانواده های زیرپوشش در حدود نیمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند.
مرکز آمار ایران به تازگی نرخ بیکاری فصل تابستان امسال چهارمحال و بختیاری را 13.9 درصد اعلام کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.