به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی یکشنبه شب در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان کیار افزود: دشمن می تواند در زمینه های مختلف کشور را تحریم کند، ولی فرهنگ مردم تحریم پذیر نیست و دشمن نمی تواند فرهنگ، هنر و تاریخ ایران را تحریم کند.
وی تصریح کرد:کشورهای مختلف جهان، ایران را به عنوان یک قطب فرهنگی به رسمیت می شناسند، بنابراین هر کجا فرهنگ ایران اسلامی حضور دارد، دشمن هیچ عکس العملی نشان نداده است.
حسینی یادآور شد: اگر فرهنگ کشور تقویت شود، جوانان در برابر تهاجم دشمن استحاله نمی شوند و تمامی ساختارهای اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور نیز تقویت می شود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمبود فضای فرهنگی در استانها اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان ها فرمانداران مسوول پیگیری طرحهای عمرانی فرهنگی هستند و انتظار است که اعتبارات لازم در این زمینه در استانها اختصاص یابد و نمایندگان مجلس نیز برای اتمام طرحهای عمرانی فرهنگی هنری اعتبار لازم را اختصاص دهند.
حسینی اظهار داشت: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموع بودجه فرهنگی کشور یک سیزدهم است و این اعتبارات برای اتمام تمامی طرحهای عمرانی بخش فرهنگ و هنر در استانها ناچیز است.
وی در خصوص توسعه فضای کتابخانه های نیز گفت: نهاد کتابخانه ها در هر روستا یا شهری که فرمانداری ها، ساختمانی برای احداث کتابخانه اختصاص دهد آن را تجهیز و کتاب لازم را اهدا خواهد کرد.
معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنبن در نشست با فعالان فرهنگی و هنری اردل نیز گفت: برای این شهرستان یک مجتمع فرهنگی هنری از سوی فرمانداری اختصاص دهد و وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیز آن کمک خواهد کرد.
حسینی، با بیان اینکه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری در کشور غنی است افزود: محصولات فرهنگی و هنری استان در جشنواره ها و نمایشگاه های داخلی و خارجی باید در معرض دید عموم قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، در سفر دو روزه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان شهرستان های مختلف استان دیدگاه های خود را در خصوص مسائل و نیازهای فرهنگی هنری مطرح کردند.
در این نشست ها نماینده شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان قرار داشتند.
شهرستان اردل در 90 کیلومتری و شهرستان کیار در 35کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.